23.9.06

100 ting

Hans Henrik Højberg søsatte for nogle år siden Projekt 100 ting. 100 ting om 100 bloggere på 100 dage. De ethundrede dage er for længst gået, men listen er ikke fuldent og ideen er jo ikke blevet ringere af den grund... Så her er mit bud på hundrede små løft af sløret i Cirkus Lotte.

  1. Jeg er født og opvokset på Ærø
  2. Jeg er miljøskadet og har saltvand i blodet
  3. Måske har det også noget at gøre med, at min far er bådebygger
  4. Min mor er sygeplejerske med meget grønne fingre
  5. Jeg uddannet biolog
  6. Jeg har altid elsket bøger
  7. Mødte gerne en halv time tidligere i skole for at have fred til at læse
  8. Prøvede sågar at lokke min lillebror til at lege ”bibliotek”, da vi var små
  9. Jeg ejer en 14 fods Lynæs Junior
  10. Jeg må føre køretøjer i både kategori A og B
  11. Jeg har ejet en hjemmeside, der hed ”Babes with blades”
  12. Det var i årene, hvor roning fyldte det meste af min tilværelse
  13. Jeg er stædig
  14. Jeg har en gang brækket næsen på mig selv
  15. Min udstoppede søpapegøje hedder Karsten
  16. Jeg har gået på gløder
  17. Jeg elsker kostumer, specielt at sy dem
  18. Jeg har været til Mardi Gras i Sydney
  19. Har en gang været klædt ud som kaktus, men jeg kom desværre til at stikke dem, som vovede at danse med mig
  20. Jeg har let til tårer. Både af glæde, arrigskab, forurettelse, rørelse og sorg
  21. Jeg har en svaghed for lakrids
  22. Jeg ejer en slagboremaskine, og jeg kan godt finde ud af at bruge den
  23. Rå klejnedej smager meget bedre end de færdige klejner
  24. Jeg er en sprogflueknepper
  25. Jeg har stadig flyttekasser fyldt med bøger hos mine forældre
  26. Og en hel del møbler
  27. Jeg gik på kostgymnasium
  28. Jeg har haft et marsvin
  29. Og katte, kaniner, pindsvin, mus, fisk, diverse påkørte fugle i pleje og senest ti små frøer - foruden min barndoms høns, ænder og gæs
  30. Men jeg er ikke blevet zoolog
  31. Planterne vandt, da valget skulle træffes
  32. Mit speciale handler om noget så sindsoprivende som klitter og EU's habitatdirektiv
  33. Jeg bliver kaldt Faster Fis
  34. Og for tiden også Lodde, Lotchen, Lotz, Lotzen og Allreiter
  35. Kærestekælenavnene er hemmelige
  36. Jeg hadede at blive kaldt Lotte-Potte i folkeskolen
  37. Jeg er stinkende dårlig til at kaste (er det mon en genetisk fejl, som er dobbelt X-bundet?)
  38. Jeg elsker at dykke
  39. Jeg har en gang slået hul i hovedet på min bror
  40. Men vores forhold er usædvanligt eksemplarisk
  41. Jeg hed en gang Nissen til efternavn
  42. Jeg elsker ingefær. Og koriander. Og basilikum. Og og og og og...krydderier, uhmmm
  43. Til daglig kører jeg på et usædvanligt usselt eksemplar af en cykel
  44. Men i skoven er det kælecyklen, som røres. Den overnatter på min væg.
  45. Jeg har ikke noget problem med at blive beskidt
  46. Jeg er jo ikke en mand - i så fald ville jeg have været en drengerøv. Men så er jeg vel en ”pigerøv”?
  47. Det betyder nu ikke, at jeg ikke gemmer på en romantisk sjæl
  48. Jeg er lidt af en eremitkrebs – hård i den ydre skal, ret blød inden i (men jeg stjæler altså ikke andres huse)
  49. Jeg er glad for, at der findes mænd. Også selvom de volder bekymringer og frustrationer ind imellem
  50. Jeg kan være en frygtelig dramadronning
  51. Genererer helt utroligt mange tanker og ideer
  52. Jeg er dog overvejende i ret godt humør
  53. Ost er en god opfindelse
  54. Det er champagne og rødvin også
  55. Når jeg bliver meget begejstret, kan jeg godt finde på at hoppe
  56. Nogen gange klapper jeg også, sådan lidt febrilsk
  57. Jeg har arbejdet i en planteskole i otte år
  58. Jeg har lovet mig selv, at jeg aldrig mere vil gå på streng diæt
  59. Jeg er ikke altid så god til at tie, som jeg burde være
  60. Jeg har et stort og fantastisk netværk
  61. Men møder meget gerne nye mennesker
  62. Har kun set ét dødt menneske i mit liv
  63. Men jeg har været lige ved at sejle ind i en død sæl, som lå og flød i vandoverfladen - helt lysegrøn og oppustet
  64. Min båd hedder Nimbus, som skyen guderne kom ned fra Olympen på
  65. Jeg duer ikke rigtigt til tøj med meget mønster. Eller til pastelfarver for den sags skyld.
  66. Jeg kan løbe forbløffende hurtigt i stiletter
  67. Jeg er begavet med organisatorisk snilde
  68. 24 timer pr. døgn er for lidt
  69. Min tilværelse beskrives bedst med ”allegro” – med små indskudte perioder i andante
  70. Jeg har kender flere interessante mennesker, som jeg har mødt via datingsites
  71. Jeg fascineres af ordekvilibrister
  72. Hvis jeg en gang kommer til at eje en motorcykel, skal nummerpladen hedde ”L8”
  73. Men jeg skal lige sejle jorden rundt først
  74. Og så vil jeg egentlig også gerne have nogle børn
  75. Jeg har doneret knoglemarv to gange og blod en masse gange
  76. Meldte mig som organdonor som 18-årig. Forstår ikke dem, som ikke tager stilling
  77. Jeg har ingen fobier
  78. Men jeg kan godt rammes af præstationsangst
  79. Jeg gik til gymnastik i 14 år – men lærte faktisk aldrig at gå på hænder, go figure!
  80. Mine forældre er stadig gift – med hinanden vel at mærke
  81. Jeg er hverken konfirmeret eller døbt
  82. Jeg har meldt mig ud af folkekirken
  83. Jeg har fået fjernet alle fire visdomstænder
  84. Jeg kan ikke fordrage selvhøjtidelighed og smålighed
  85. Eller fordomme og intolerans for den sags skyld
  86. Jeg tror på, at der er mere mellem himmel og jord, end vi umiddelbart er i stand til at måle og veje
  87. Jeg kan ikke tage stilling til, om jeg tror, der har været mennesker på månen
  88. Jeg har en gang pakket 5000 graviditetstest på en uge
  89. Jeg har boet oven på en hashklub forklædt som fodboldklub
  90. Jeg bryder mig ikke synderligt om fodbold
  91. Jeg har ikke noget fjernsyn
  92. Derfor er internettet sådan en fantastisk ting
  93. Også til bogindkøb
  94. Jeg er rimeligt habil i et køkken/en kabys
  95. Jeg har en gang været med til at lave kejsersnit på en ko
  96. Jeg er blevet forfalden til at sove i ske
  97. Jeg elsker at rejse
  98. Jeg falder dog nærmest altid i søvn i busser, tog og fly
  99. Jeg har svært ved at sige nej
  100. Jeg er nysgerrig og videbegærlig

1 kommentar:

  1. Hey Lotzen

    Velformuleret som altid... mange af tingene vidste jeg jo godt i forvejen... og så var der alle de små finurlige, som jeg ved med sikkerhed at der er flere af end dem du har med her... min mest farverige ven til Dato!

    Du er en skøn inspiration, og det er mig en glæde at være din ven og til tider mentor...


    Varme kram og tanker...

    Sassi

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!