6.9.07

Globale godter

Da Sara & Co. besøgte os i sommerferien, havde de taget denne the med fra staterne. Og den er ret fantastisk. Vi har fundet ud af, at den især går godt i selskab med friske scones... Jeg er rigtig glad for spiselige souvenirs, det eneste problem er bare, at når de er fortæret, er det svært at få fat i nye forsyninger. I de år, hvor Dennis havde sin vante gang på Mauritius, fik jeg jævnligt forsyninger af den lokale vanillethe, men hvad gør vi, når den sidste dråbe af Venezuelas bedste rom er drukket? Jeg har faktisk aldrig mødt den glade giver ude i virkeligheden - men en dag kommer det til at ske, det er jeg sikker på. Og så kan det jo være, vi kan få en ny flaske. Ellers må vi jo hente den selv... spiselige minder, uhmm...

6 kommentarer:

  1. Er det hjemmebag? Giver du opskriften?

    SvarSlet
  2. Ahemmm, vi har snydt og købt dem hos Reinh. van Hauen

    SvarSlet
  3. Kunne godt lige bruge en tur til en Reinh van Hauen. Udover et par scones ville der også ryge et græskarkernerugbrød eller ti i indkøbskurven.

    SvarSlet
  4. Vi handler egentlig oftere hos Lagkagehuset, det ligger mere praktisk i forhold til vores daglige færden. Vi handler der nu kun fordi vi er ret glade for deres øko-rugbrød og især deres 100% speltbrød - det er i hvert fald ikke pga. deres priser. Jeg ville have forsvoret nogensinde at give 35 kroner for et rugbrød...men nu gør jeg det så alligevel (bare ikke hver dag!)

    SvarSlet
  5. Ja, Lagkagehuset kører syg prisstil. Det er dog ren luksusnydelse at købe deres friskpressede appelsinsaft. Jeg husker ikke prisen præcis, men det er en formue for en bundslat.

    Men hvilken bundskjuler!

    SvarSlet
  6. Grin, jeg har slet ikke turdet købe andet end bagværk hos dem, for det anede mig nok, at alt det andet også er i en prisklasse for sig.
    Hvis man vil have et rigtigt prischok, skal man bare købe en lille klat paté inde hos Lagkagehusets delikatesse-nabo (har i skrivende stund ikke deres navn i erindring) - for det er himmelråbende dyrt! Og vel smager det da godt, men altså...

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!