2.7.08

Flad tudse

Mariannes indlæg fra hendes sansebombarderede dag i går indeholder bl.a. et billede af en tudse, der har kendt bedre dage. Billedet fik mig straks til at tænke på et at Piet Heins små digte. Et af dem, der åbenbart ikke er så kendte, i hvert fald ikke kendt nok til at nogen har skrevet det på nettet. I får det derfor frit efter hukommelsen.

En lille tudse gik
på sine krumme ben
fire ben
krumme ben
fire krumme tudseben
hen over vejens sten

Da kom en mægtig bil
mægtig bil
vægtig bil
bil i mægtig il
Lige der hvor tudsen sad
- og så var tudsen flad

5 kommentarer:

  1. Stakkels tudse.....

    SvarSlet
  2. Meget stakkels, Jens...

    SvarSlet
  3. Det var godt!
    Dog vil jeg sige som Jens, Stakkels tudse...

    SvarSlet
  4. Piet Hein var en fantastisk ordkunstner!

    SvarSlet
  5. Marianne og Madame - han kunne noget med ord den mand!

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!