11.12.08

Post it like you stole it

- og det er så lige det, jeg gør.

Klassikeren med at skrive 100 ting om sig selv lever stadig i blogosfæren, men nu har den fået et twist. Ved at google indlæggets titel fandt jeg ud af, at legen i hvert fald har levet i et par måneder. Nu er den nået hertil via Tina, og den går ud på følgende: Man markerer de punkter, man kan svare ja til. Meget simpelt. Men Tina og Bente har udvidet legen og jeg springer med på deres version, hvor man tilføjer et uddybende svar.

1. Started your own blog??? Det er jo her, jeg skriver...
2. Slept under the starsmange gange. Og det er dejligt, men man vågner så frygtelig tidligt!
3. Played in a band – oh no, no, no – og det skal I slet ikke være kede af.
4. Visited Hawaii – ikke endnu, men når jeg gør, bliver det med båd.
5. Watched a meteor showerjep! Det var SÅ vildt!
6. Given more than you can afford to charity – nej. Men jeg giver gerne og til mange formål, men ikke så det vælter mit budget.
7. Been to Disneyland – nej, og jeg føler heller intet behov.
8. Climbed a mountainhvis Teide på Tenerife tæller, må det blive et ja. Men det foregik i ro og mag og uden bjergbestigerudstyr.
9. Held a praying mantis (=knæler)Jøps! De er for seje! Ligesom vandrende pinde og leaf insects er det ;-)
10. Sang a soloahemmmn, jooo, i en revy på universitetet. Oh dear!
11. Bungee jumped – nix. Troede i mange år, at det var en drøm jeg havde, men nu er behovet væk.
12. Visited Parisflere gange. Senest i februar i år sammen med kæresten. Det var min julegave sidste år.
13. Watched a lightning storm at seaselvfølgelig. Når man har sejlet hele sit liv, kan man vist ikke undgå den slags.
14. Taught yourself an art from scratchtæller det at slibe sten? Eller sy brudekjoler? For så er svaret ja.
15. Adopted a child – næsten. Jeg har adopteret en orangutanunge.
16. Had food poisoning – det tror jeg ikke. Men jeg har en gang haft racerrumpe, fordi jeg havde spist en hel pose diabeteslakridser. Den der lakserende virkning, de advarer om på poserne er altså god nok!
17. Walked to the top of the Statue of Libertyja. Man står i kø i en evighed, snegler sig op, og opdager så, at hun i virkeligheden er lillebitte.
18. Grown your own vegetablesJA! Og jeg glæder mig til en gang at kunne gøre det igen.
19. Seen the Mona Lisa in Franceja. Men altså, man har jo set hende hundrede gange før, og det bliver ikke mere interessant at stå overfor det egentlige maleri.
20. Slept on an overnight trainflere gange. Jeg husker bedst den gang, hvor de tjekkiske toldere grinede af mit pasfoto.
21. Had a pillow fightja. Og der var dun over det hele bagefter...
22. Hitch hikedmasser af gange. Det har givet nogle virkelig sjove oplevelser. Jeg tager også selv blaffere op, når jeg har mulighed for det.
23. Taken a sick day when you’re not illja.
24. Built a snow fortoh jeah! Men det var vildere, da vi byggede en igloo ude i haven. Hold op hvor var den sej. Min mor hjalp os og den var stor nok til at fire mennesker kunne sidde i den.
25. Held a lamb - ja mange gange. De havde nemlig får på gården overfor mit barndomshjem.
26. Gone skinny dipping - ja, men det sker faktisk ikke ret tit.
27. Run a Marathon - nej, ikke endnu.
28. Ridden in a gondola in Venice – det har jeg stadig til gode.
29. Seen a total eclipse - ja, det skal man da, når chancen byder sig!
30. Watched a sunrise or sunset - hvad tror du selv?!?!
31. Hit a home run - hvis rundbold tæller, så er svaret ja.
32. Been on a cruisei 2000, på Nilen.
33. Seen Niagara Falls in person - ikke endnu.
34. Visited the birthplace of your ancestors - ja, nogle af dem. Men det skal puttes i flertal, for de stammer altså ikke fra det samme sted allesammen.
35. Seen an Amish community - nej.
36. Taught yourself a new language - ja. Svensk. Ellers har jeg haft hjælp til de sprog jeg har lært.
37. Had enough money to be truly satisfied - ikke endnu. Men jeg arbejder på det. Når min studiegæld er væk, er jeg truly satisfied. Jeg bryder mig ikke om at skylde penge væk.
38. Seen the Leaning Tower of Pisa in person - nej, men jeg vil da gerne, hvis lejligheden byder sig.
39. Gone rock climbing - ja. Men kun bouldering. ikke noget med avanceret udstyr.
40. Seen Michelangelo’s David – nope.
41. Sung karaoke - fniiis! Ja, på Tenerife – under tilstedeværelse af to undervisere fra universitetet. Jøsses, det var ømt!
42. Seen Old Faithful geyser erupt – niksen.
43. Bought a stranger a meal at a restaurant - nej, men jeg har forsøgt mig med kaffe til en tigger. Han ville vist hellere have haft nogle dukater, han kunne købe øl for...
44. Visited Africaja, to gange. Men jeg har savannen og alt det vilde til gode.
45. Walked on a beach by moonlight - ja da. Jeg er vokset op på en lille ø!!! Men den oplevelse, der står smukkest i erindringen stammer nu fra en nat på Fiji, hvor der var morild og stjerner og...en meget sød englænder.
46. Been transported in an ambulance - ja, men kun som ledsager.
47. Had your portrait painted - nej.
48. Gone deep sea fishing - nej, ikke endnu. Men det sker utvivlsomt inden for de næste par år.
49. Seen the Sistine Chapel in person - næææ
50. Been to the top of the Eiffel Tower in Paris - nej ikke helt, for de havde lukket den øverste etage, fordi det blæste for meget.
51. Gone scuba diving or snorkeling - mange gange. Jeg har Advanced certifikat og har dykket på WWII vrag på 40 m dybde i Stillehavet, men holder lige så meget af at snorkle på få meters vand.
52. Kissed in the rain - ja da!
53. Played in the mud - ja da! Men ikke for nylig...
54. Gone to a drive-in theaterja. Lidt uden for San Fransisco. Det var nu ret hyggeligt.
55. Been in a movie - nej. Kun i amatørregi, på en Røde Kors sommerlejr engang.
56. Visited the Great Wall of China – nej.
57. Started a businessja. Men jeg har også lukket den igen. Det blev for ensomt.
58. Taken a martial arts class - nej.
59. Visited Russia – nej.
60. Served at a soup kitchen - nøøø
61. Sold Girl Scout Cookies – nej. Det er lidt svært, når man ikke har været spejder.
62. Gone whale watchingikke decideret. Men vi så hvaler, da vi sejlede langs Grønlands vestkyst, så det tæller vel også?
63. Got flowers for no reasonjo, det har jeg. Og så er der vel altid én eller anden grund? Som at giveren holder af én?
64. Donated blood, platelets or plasma - ja, både blod, knoglemarv og rygmarvsvæske.
65. Gone sky diving – ikke endnu.
66. Visited a Nazi Concentration Camp - ja. Det gjorde dybt indtryk. Men det jødiske museum i Vilnius påvirkede mig endnu mere.
67. Bounced a check - det har jeg aldrig prøvet
68. Flown in a helicopter – desværre ikke endnu. Der var udsolgt den dag, hvor vi havde besluttet at gøre det på Færøerne. Men en eller anden dag skal det prøves.
69. Saved a favorite childhood toyja, jeg har mange tilbage. Og barndommens klatretræ står endnu, trods mange trusler fra forældrene om at fælle det.
70. Visited the Lincoln Memorial – næh. Og har heller ingen trang til det.
71. Eaten Caviar - ja. SKAL man ikke prøve det?
72. Pieced a quilt - ja. Men det tænder mig ikke.
73. Stood in Times Squareyes.
74. Toured the Everglades - nej
75. Been fired from a job - ja. For toenhalv uge siden. Min stilling bliver nedlagt pr. 1. marts 2009.
76. Seen the Changing of the Guards in Londonja. Og i Prag. Og i København selvfølgelig.
77. Broken a bone - tæller næsen? Jeg har vist også haft brækket en tå, men der blev ikke gjort noget ved den, fordi jeg troede, den bare var forstuvet. I dag har den en sjov bule.
78. Been on a speeding motorcycle - JA! Jeg har haft motorcykelkørekort i 14 år... men senest var det nu som passager. På en fabriksny Ducati!
79. Seen the Grand Canyon in personja, og hvor ER det bare vildt!
80. Published a book – ikke endnu som forfatter. Men jeg har været billedredaktør på en.
81. Visited the Vatican - nej.
82. Bought a brand new car - nej da. Men jeg har været med til at købe en brugt firehjulstrækker på Mauritius.
83. Walked in Jerusalem – nej, det har jeg stadig til gode.
84. Had your picture in the newspaperdet kan jeg vist ikke løbe fra.
85. Read the entire Bible - nej. Men jeg har gjort et forsøg. På trods af, at jeg hverken er døbt, konfirmeret eller medlem af folkekirken.
86. Visited the White House – nej, og jeg lever fint foruden.
87. Killed and prepared an animal for eating - ja, mange gange.Fisk, høns, ænder, gæs, kaniner.
88. Had chickenpox (= skoldkopper) - det tror jeg nok, men jeg var så lille, at jeg ikke kan huske det selv.
89. Saved someones life - hvis det tæller at være bloddonor, og det gør det, så er svaret jo ja.
90. Sat on a jury - nej
91. Met someone famous - Bob Geldof i London, og en del af de danske berømtheder rundt omkring i København.
92. Joined a book club - ja. har været medlem af både 12 bøger og Gyldendals.
93. Lost a loved one more times than I wanted - ja. Så snart man har mistet en gang er det en gang for meget.
94. Had a baby – ikke endnu.
95. Seen the Alamo in person - niks
96. Swam in the Great Salt Lake - nej
97. Been involved in a law suitja, med min tidligere udlejer. Men vi endte med forlig, for han opdagede, at han ville tabe sagen.
98. Owned a cell phone - ja. Selvom jeg var længe om at komme i gang. Fik den første i 2001.
99. Been stung by a bee – nej. Men en enkelt gang af en hveps. Det gør sgu nas!
100. Read an entire book in one dayMANGE MANGE gange.



Har du lyst til at lege med?

6 kommentarer:

  1. Haha, det var både spændende og rigtig sjovt! Men sikke et arbejde at sidde og skrive alt det :o)

    SvarSlet
  2. SJOVT!!! Det skal prøves! Men som Madame siger - der skal skrives noget!

    SvarSlet
  3. Nogle af de spørgsmål er godt nok lidt underlige, men du klarer det jo elegant, når de bliver for dumme - hvem fanden har aldrig set en sol op- eller nedgang?

    SvarSlet
  4. Fed liste, men oev med jobbet! I oevrigt, selvfoelgelig taeller det at slibe sten og sy brudekjoler! Hvor mange tror du kan bryste sig af det?

    SvarSlet
  5. Jeg er vist for doven. Jeg morede mig lidt over spørgsmålene: det er helt tydeligt, at den er lavet i USA.

    SvarSlet
  6. >Madame
    Jeg synes nu ikke, det var så slemt. Det er jo bare svarene, man selv skal skrive. Resten er i sagens natur tyvstjålent.

    >Nille
    Rigtig sjovt! Og jeg kan se, du også har moret dig med legen nu.

    >Husejer
    De er ikke helt gennembagte, de amerikanere!

    >Tina
    Tak, men jeg har allerede fået et nyt, så det gør ikke så meget. Nærmere tværtimod.

    >Jens
    Jeg tænkte det samme. Altså at det må være en amerikaner, der har skrevet spørgsmålene.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!