24.7.10

De høje skibe

Weekenden står i gamle damers tegn. Familiens to matriarker skal aflægges en længe lovet sidste visit, inden fortøjningerne kastes. Jeg havde heldigvis mulighed for at få kørelejlighed fra Odense med mine forældre, så jeg slap for at sidde 5½ time i tog på en feriefredagfyraftensafgang - det kan godt trække lidt tænder ud oven på en fuld arbejdsdag.
På vej til det nordjyske endte vi med at slå et spontant smut forbi havnefronten i Aalborg, bare sådan lige for at kaste et blik på nogle rigtig store sejlskibe og strække benene lidt. Tall Ship Race er lidt af et circus (især) på landjorden, men vi var der heldigvis så sent på dagen, at der ikke længere var helt kødrandsrædselsdfuldt på kajen. Og store, pompøse skibe var der i hvert fald nok af til at mætte øjnene!


Som en lille bonus fik jeg øje på en, jeg kender, der er officer på Danmark - og han gav simpelthen lige en sær-rundvisning på trods af, at de hele dagen har haft "open ship" med omkring tusind besøgende i timen. Ingen af os havde været ombord på skoleskibet tidligere, så det var en fin oplevelse at krydre dagen med, inden vi fortsatte færden mod Vendsyssel og et par dage uden både.

- Men det bedste ved dagen har nu alligevel været den besked kæresten sendte hen under aften med billede af en nymalet vandlinje! Vi nærmer os!!!

4 kommentarer:

  1. Dejligt billede. Jeg er vild med sejlskibe, altså at se på dem:)

    SvarSlet
  2. Smukke billeder, Lotte :-)

    Vi var i rædselskødranden på kajen - i et støjinferno og masen - jeg gør det aldrig mere - jeg er vild med høje skibe og aften på kajen - men ikke i de rammer.

    SvarSlet
  3. >Sifka
    Jeg er også vild med dem - både med at sejle med dem og at se på dem.

    SvarSlet
  4. >Ella
    Jeg synes også, det bliver for meget - men det var tåleligt, da vi var der.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!