27.2.11

Alpint frikvarter

Bare fire timers buskørsel fra København ligger et alpint åndehul. Det kan altså lade sig gøre at spendere en enkelt dag på ski og nå hjem igen samme aften. Sådan en tur var jeg blevet forkælet med af min veninde og afsted gik det i går morges klokken kvalme. Dagen startede overskyet, men efter nogle timer brød solen igennem og tilførte den sidste herlighedsdetalje, der skulle til for at gøre turen til en fuldendt succes.
Efter 13 års pause fra alpint skiløb var jeg selvsagt noget spændt på, hvordan det ville være igen at få den slags ski på - så jeg blev positivt overrasket over at finde ud af, at jeg lynhurtigt kom efter det igen. Det var SÅ fedt!
I dag har jeg så fornøjelsen af at blive mindet om, at jeg er i besiddelse af lægmuskler. Lægmuskler som vel at mærke lige synes de skal fortælle mig, at de aldeles havde glemt, hvordan det var at stå på ski. Men nu kan de godt huske det. Og det skal jeg så underholdes med. Men pyt, det var det værd og om et par dage har de vel glemt det igen.

 Isaberg

På toppen 

Jubelglad på ski

Og nå ja, en enkelt øl til after ski i bussen hjem 
- den detalje faldt åbenbart i god jord hos jeres udsendte

5 kommentarer:

  1. Ah, skiløb - vi elsker skiløb her også. Og på denne tid af året, er hvad der ellers er der at gøre? Det er for koldt til lak til at helbrede.

    Og også her, den perfekte afslutning på en ski dag er øl. Men kun én?

    (undskyld for Google Translate)

    SvarSlet
  2. Du vet kanske redan att det finns utförsåkning på ännu närmre håll, nämligen Vallåsen!
    http://www.vallasen.se/
    Det ligger i Våxtorp 110 km från København. Om du vill träna benen mera innan du tränar dem i sjögång!

    SvarSlet
  3. Hurraaa, smukke snetøs !! :-)

    SvarSlet
  4. >Bob
    Google does a fine job, though some of it sounds a little funny ;-) I get what you mean!

    >Olgakatt
    Velkommen her :-)
    Jeg ved det godt, men der var desværre ikke plads i bussen til Vallåsen i lørdags, som var den eneste dag, hvor vi havde mulighed for at komme afsted sammen.

    >M
    Jeg følte mig altså også meget heldig...det er bestemt ikke hverdagskost for mig.

    >Therese
    :-D Tak! Jeg havde det herligt, det skinner vist igennem.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!