26.10.06

Det er ikke let at blive et fossil

Sådan begynder kapitel 21 i den nye udgave af En kort historie om næsten alt, som udkommer som illustreret udgave i dag. Jeg er i den lidet protestfremkaldende situation, at jeg har fået bogen forærende allerede inden, den har nået hylderne, fordi jeg er tilknyttet fagbogsredaktionen.
Nu har jeg fx lært, at det kun er ca. en enkelt knogle ud af en milliard, som bliver et fossil, samt at det er essentielt at "dø det rigtige sted". Men det vigtigste af alt er, at man efter millioner af år vil blive bedømt som noget, der er værd at gemme på.
Jeg er ikke sikker på, det er en form for berømmelse, der er værd at satse på, hvis man har går med slags drømme - på den anden side er der nok mere end 15 minutter at hente, hvis det rent faktisk skulle lykkes!

1 kommentar:

  1. Ja, personligt ville jeg da ikke have noget mod at blive den næste Ichthyostega.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!