3.12.06

Glöggsk

Jeg har vist nævnt det før, men jeg tør god indrømme det igen: Jeg er skabssvensker! Og weekendens smuttur til andra sidan har blot styrket mig i den overbevisning. Ikke kun fordi sushi er billigere derovre...
Jeg ville ønske, vi her i landet var lige så moderate og diskrete med gadeudsmykningen op til jul, men jeg ville sætte endnu mere pris på at se et udvalg af de svenske glöggvarianter på hylderne i danske butikker. Hos de gul-blå er det en stor videnskab at vælge den rigtige glögg: Skal den være stærk, sød, mild, mørk, lys og/eller krydret - og i så fald med hvad? Ingefær, kardemomme, kanel? Med blåbær, hindbær, rosiner, cognac... Kombinationsmulighederne er imponerende og smagsoplevelserne væsentligt mere interessante end den Blombergske. Og så bliver man i sådan et mildt og varmt humør :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!