19.9.07

Dyb forundring

Jeg har fundet den første ting at skrive på årets julegaveønskeseddel.


Og det er ikke denne lille fyr, selvom den er kær... næ, det er såmænd en bog - go figure!
Men selvfølgelig ikke en hvilken som helst bog.
Det lille væsen herover (som egentlig ikke er så lille endda med sine 25 cm) - lydende navnet Dumbo Octopus - lever i havets dybeste dyb og er fotograferet af Claire Nouvian, som er ophavskvinde til en hel bog om dybhavsfauna. Jeg forundres til stadighed over fantasifuldheden i disse skabningerns udseende. Skulle nogen få lyst til at se flere af Claires fantastiske billeder af fantastiske kræ, kan man - uden at købe bogen - gøre det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!