25.9.07

Pust-wraummm-støn-dyt-bååååttt-pust

Min far udtalte forleden, at han, når det var tid til at skulle under mulde, ville se tilbage og bl.a. huske sin datter som "hende, der var forpustet". Og det var ikke en hentydning til min formkurve og iltoptag, men derimod til det faktum, at jeg altid har (lidt for?) mange bolde i luften - og til at jeg kan være lidt af en prøvelse at føre en samtale med.

Først for seks år siden fik jeg min første mobiltelefon. Det første år blev den kun brugt yderst sporadisk og næsten kun til sms'er. Efter at have overgivet mig til dette apparats berettigelse i min tilværelse (fordi jeg er så lidt hjemme) udviklede jeg siden en vane med at ringe til folk, mens jeg cyklede - for li'som at kunne udnytte tiden til det yderste.

Det er der kommet nogle ret sjove samtaler ud af i tidens løb, specielt i en periode, hvor jeg boede på Trøjborg i Århus (øverst på bakken) og fragtede mig selv rundt på min farmors gamle Raleigh uden gear (pust støn) - men nu må det være slut!

Headset til trods kan det nemlig ikke undgås, at den stakkel, jeg vælger at ringe til, mens jeg cykler, får blæst og trafikstøj ufiltreret med som soundtrack til samtalen. Det kan jeg ikke være bekendt. Så travlt har ingen altså!

Undskyld!

4 kommentarer:

  1. Den uvane har jeg også ;)

    Skidt med det, når man er i bil, men min kondi er heller ikke til at skynde sig på cykel OG tale i telefon ;)

    SvarSlet
  2. Mine gode intentioner holder stadig - jeg har ikke ringet til nogen fra den tohjulede siden i s�ndags. Til geng�ld ringede min k�reste, da jeg var p� vej hjem. Og han var selv p� cykel, s� samtalen blev derefter. Pust, st�n, hviiiin, wrrrraummm!

    SvarSlet
  3. Jeg har nu aldrig grinet så længe og så højt i en telefonsamtale, som dengang du stønede dig igennem en af monsterbakkerne i Aarhusianien samtidig med at du lige skulle bruge hele alfabetet til at ordne verdenssituationen med mig:-)

    Jeg er ikke i tvivl om at det er godt for trafiksikkerheden at du undlader at multitaske, men kors hvor var det sjåååååv!

    SvarSlet
  4. Jo, det står nu også for mig, som en af de samtlaer, der vil blive erindret meget længe. Ikke for indholdet, men for latteren og pusteriet ;-)

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!