29.11.07

Makeover

Jeg er nu kommet så langt på yachtskipperkurset, at vi har været igennem søvejsregler, navigation og meteorologi. Vi er dermed nået frem til kommunikation og sømandsskab. I håb om at kunne spare lidt på dukaterne gik jeg skippers bibliotek igennem for at se, om jeg kunne genbruge nogle af hans lærebøger fra dengang, han tog kurset.
På min pensum liste står der, at vi skal bruge Leif Rosendahls 'Sømandskab og kommunikation for yachtskippere' og stor var min overraskelse, da jeg genkendte min egen far på omslaget!!!
Han sidder ved roret på det gode skib Gerda, der ejes af hans chef (der sidder ved siden af). Jeg anede ikke, at min far havde været 'model' til en forside :-D

Desværre viste det sig, at skippers udgave ikke var opdateret nok, så dukaterne måtte op af lopmmen, så jeg kunne få mit eget, splinternye eksemplar. Dog blev jeg noget skuffet over at finde ud af, at farmand var blevet skrottet til fordel for et meget mere moderne og mere kedeligt (for mig i hvert fald) layout.

Men pyt, jeg skal jo ikke lære stoffet ved at sidde og glo på forsiden - og indholdet i den nye udgave ER mere opdateret end i skippers.
I aften er det næstsidste undervisningsgang inden eksamen om knapt to uger. Med forrige uges braklægning og en flytning inden, har det været lidt vanskeligt at finde tid til lektielæsningen på det seneste, så det er ved at være tid til at klemme ballerne sammen...

5 kommentarer:

  1. Udgaven med farmand er så langt at foretrække - mærkeligt han ikke har sagt noget om det?

    SvarSlet
  2. Åh, jeg er nu en smule misundelig. Ike alvorligt - men jeg har bare altid ønsket at sejle og har aldrig fået noget gjort ved det.

    SvarSlet
  3. Jeg går også ind for far-udgaven, Lotten, den anden er rigeligt strømlinet ;-) Og så håber jeg, det hjælper med sammenklemte baller her op til eksamen. Det er godt nok en hård tørn med både eksamen, flytning og sygdom så tæt på hinanden.

    SvarSlet
  4. Jeg går også ind for far-udgaven, Lotten, den anden er rigeligt strømlinet ;-) Og så håber jeg, det hjælper med sammenklemte baller her op til eksamen. Det er godt nok en hård tørn med både eksamen, flytning og sygdom så tæt på hinanden.

    SvarSlet
  5. Marianne, han er en beskeden mand. Jeg vidste fx heller ikke, at han havde været i fjernsynet, før jeg hørte om det fra en, der havde set programmet ;-)

    Allan, det er ALDRIG for sent :-)
    Jeg har lige fået en forespørgsel fra en 82-årig om hvorvidt, jeg vil sælge ham min båd...

    Jeg synes også, det er en stor mundfuld Madame - men der er jo ikke andet for end at klø på og dele tingene op i deletaper. Næste etape bliver flytningen her i weekenden og SÅ skal der læses, laves opgaver og terpes.
    Næste chance for eksamen er først en gang i foråret, så jeg vil godt nok gerne have den overstået nu...

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!