17.12.07

Endelig under tag!

Det er flere måneder siden, vi byggede skelettet. Solidt og understøttet de rigtige steder, polstret på alle skarpe hjørner, så det ikke skamfiler og slider hul.
Siden er den ene weekend efter den anden gået, uden at der blev gjort mere ved projektet. Ikke af mangel på lyst eller energi, men af mangel på stille vejr - eller af mangel på hænder. Hvis det endelig har været stille en weekend, er det ramlet sammen med, at enten den ene eller den anden ikke har kunnet deltage. Og alene er det ikke muligt. Lige meget, hvor stædig man er...

Men i går skete det endelig!
Over 100 kvadratmeter presenning blev lagt på, surret fast efter alle kunstens regler, og brædder blev sømmet udenpå til at holde dugen nede mod skelettet. Som små forfrosne katte på et ikke særlig varmt plastictag kravlede vi rundt i højderne og hamrede.
Det tog næsten seks timer og til sidst var det så buldrende mørkt, at vi måtte have både projektører og pandelamper i brug for at se, hvad vi foretog os. Men vi var nødt til at fortsætte, for den slags kan man ikke gøre halvt. Det er enten eller, hvis man ikke vil finde tingene flået i stykker eller fløjet væk, næste gang man dukker op.
Færdige blev vi. Kl. 21 i går aftes kunne vi lettede konstatere, at vi havde lavet decembers største indpakningsevent. Der mangler bare en stor, rød sløjffe...

Det gode skib er nu trygt under tag, og hun skal med garanti ikke pakkes ud før en gang til næste år!

I må tænke jer til et billede at kæmpepakken, for da vi endelig var færdige skyndte vi os bare at komme hjem i varmen og glemte alt om at tage billeder.

12 kommentarer:

  1. Det har været en hård tørn, men øh, Lotten, du må lige fortælle, hvorfor man pakker et skib ind, for det har selvfølgelig et formål, men hvilket ...

    SvarSlet
  2. De fleste gør det af samme årsag, som de tager havemøblerne under tag om vinteren - for at beskytte dem, mens de alligevel ikke er i brug.
    Vores overdækning har en ekstar funktion, nemlig at skabe tørvejr på dækket, hvor vi i øjeblikket har et par huller, der hidtil har måttet lukkes med plastic og tape- Vi har bl.a. flyttet en skorsten og har ikke haft mulighed for svejse det gamle hul til endnu. Og det betyder, at når det regner meget, så får vi vand ned om læ, og det vil vi helst ikke.
    Sidste år fik vi ret meget sne i cockpittet og det vil vi gerne undgå i år.

    SvarSlet
  3. Nåe, nu forstår jeg, tak for din forklaring. Jeg er vist en rigtig landkrabbe ;-)

    SvarSlet
  4. Hej El-oh-te-te-ee-enn :S

    Ejermand kender kun alt for godt det med udendørs arbejde i mørke og kulde. Det famøse Skind (majuskler ftw!) krævede to timers knokleri udenfor i halogespottens flatterende hyggebelysning, frosne fingre og en underlig fornemmelse af at have...talg? spæk? under alle negle. Men der er noget underligt tilfredsstillende og hulemandsagtigt over at få klaret sine ting på den måde. Man kæmper for noget, knokler for det. Det er lidt ligesom i "A Bronx Tale", hvor Lorenzo, den moralske buschaffør-pappa siger til sin knægt, der er fascineret af gangsterne next door noget med, at det er nemt nok at være gangster, men altså hårdt at stå op hveer dag og gå på arbejde. The working man is not a sucker, hvis du spørger mig. Det føles bare sådan nogle gange - især når man mangler tid.

    SvarSlet
  5. Hjertelig tillykke lotte, at I blev færdige. Nøjjjjj, hvor jeg glæder mig til at se hende, gerne her i min havn, hvis hun altså ikke stikker for dybt.

    SvarSlet
  6. Til lykke med julegaven. Nu står den heldigvis der, godt beskyttet.

    SvarSlet
  7. Ralph, jeg elsker at arbejde fysisk (og allerheslt udendørs) - man sover så godt om natten, når både hoved og krop er trætte.

    Sister, hun stikker 1,85, så hun er en dyb dame ;-)
    Er der plads?

    Johanne, du kan tro vi også er glade for at vi nåede det inden det for alvor bliver vinter.

    SvarSlet
  8. Nej sikke et arbejde. Godt det ikke satte ind med decemberstorm eller snevejr, men sjovt er det ikke mens det står på. Men godt i nåede det

    SvarSlet
  9. Shabby, det er lige netop det der har været udfordringen. At finde en dag i en weekend, hvor det dels ikke blæste for meget til at håndtere presenningerne og hvor vi dels begge havde tid og mulighed for at bruge en dag på projektet.

    SvarSlet
  10. Spørger lige Jens, når han kommer hjem, han er havnedybdeexpert ;o)

    SvarSlet
  11. Sikke et arbejde, men godt det blev gjort, kan jeg læse mig til. Nu er hun pakket godt ind :-)

    Derfor behøver du ikke træne, med sådanne projekter, hvor du ikke sidder stille ;-)

    SvarSlet
  12. :-D Marianne, det er sødt af dig, men jeg er bange for at en enkelt weekends aktivitet ikke rigtig råder bod på al den inaktivitet jeg præsterer ugens øvrige dage... Min cykel er for nyligt stået af, midt på Langebro, så de sidste par uger har jeg udelukkende bevæget mig via bus og tog. Det huer mig ikke.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!