21.3.08

I gang igen - i slow motion

Vejret harmonerer ikke rigtig med vores planer for påsken.
Faktisk er det et problem, at vi ikke kan fragte noget udendørs, uden at det bliver vådt. Og når man skal male med epoxymaling, er det desværre strengt nødvendigt, at emnet, man skal male, er knastørt... Heldigvis har vi indtil videre kunnet klare det med indpakning i opklippede sorte sække, men det er ikke nogen optimal situation.

I morgen er det min intention at få proppet og spartlet nogle huller i dørkpladen fra toilettet, fordi vi har besluttet at sløjfe vasken derude af hensyn til pladsen (vi bruger alligevel altid vasken i kabyssen og bruger toiletvasken til opbevaring), så jeg krydser fingre for, at det ikke er for koldt til at få spartelmassen til at hærde.

Vi var ellers topmotiverede og glædede os ligefrem til at få værktøjet i hænderne igen efter flere måneders vinterdvale med kun sporadiske fremskridt. Med udsigt til flere sammenhængede fridage var der lagt i ovnen til at kickstarte renoveringen og komme op i gear igen, så vi kan begynde at mærke, at vi atter bevæger os i retning mod målet. Med så langvarigt et projekt har vi ikke behov for alt for lange pauser, hvor der ikke sker noget.

I går opdagede vi til vores gru, at den fugemasse, vi har brugt til montering af koøjerne for mange, mange måneder siden, ikke rigtig er hærdet ordentligt, og at der allerede er kommet rustdannelser i kabyssens koøje. Store og inderlige suk undslap os synkront, da de kedelige realiteter fes ind. En 'ommer' med andre ord. Af de mere tidskrævende. Men ikke endnu, for vejret indbyder ikke rigtig til at pille koøjer ud.

Fik jeg sagt, at jeg er lidt uvenner med vejret lige for tiden?

9 kommentarer:

  1. ja det fik du sagt...og det er vi ( mandagspigerne ) også , vi var på vandet i tirsdags ( hvor det faktisk var mandag...) og skal igen på mandag, meeeeen kommer vi det...det er vist uvist....-10 grader om natten...uhørt

    Så vi vil have bedre vejr, det er vi helt enige om BASTA

    SvarSlet
  2. Så er vi godt nok to - jeg havde planer om at se Jylland fra forskellige vinkler, men sådan som vejret er så...........

    SvarSlet
  3. Vi mangler også en masse på vores båd og planerne om at klargøre i påsken er ikke ligetil...
    At vaske og klargøre i regnvejr eller frostgrader - for ikke at snakke om at bundmale? Nope...
    Vi har ikke fået gjort meget endnu, for vi har ingen mulighed for at komme under tag og gøre det :(

    SvarSlet
  4. Ja, den fes ind...du er ikke tilfreds med vejret. Hvor er det ærgerligt...nu havde I lige set frem til at komme i gang igen...ØV. Her, lørdag morgen, er der snevejr på øen. Jeg tror, at vi for første gang springer ægkogning på stranden over. Alderen.. du ved!!

    SvarSlet
  5. Det er så surt for alle de mennesker, der har planlagt ferie med udendørsaktiviteter (som ikke omfatter sneboldskastning!). Jeg kan godt forstå, at du er øv!!!! Skal den i vandet til sommer?

    SvarSlet
  6. Det lyder altså enormt eksotisk med den båd. Efterhånden glæder jeg mig til at se nogle billeder af den. Hvornår kommer de?

    SvarSlet
  7. "Aej, hvor er det bare nederen", som mine unger ville have gryntet med himmelvendte øjne. Kan godt huske fra min barndom, når vi sammen med farmand daffede på havnen og klargjorde båd i hele påsken. Det var skønt!

    Håber snart vejret arter sig i jeres retning :-)

    SvarSlet
  8. Det er et rigtig øv-vejr, og det er bare så irriterende! Jeg ville have været i haven og du arbejdet på båden.

    SvarSlet
  9. Vi er vist en hel del, der ikke har været udelt begejstrede for vejret denne påske ;-) Og sidste år var det bare så fedt!
    I dag har det dog været okay. Koldt men tørvejr - og det sidste er det vigtigste.

    Nille, jeg tror ikke, vi når det før sensommeren/efteråret - det afhænger i høj grad af vejret i vores sommerferie. Sidste år var vi ret uheldige, så det kan næsten kun blive bedre i år ;-)

    Jens, jeg er bange for at jeg må skuffe dig indtil videre. Jeg er ikke selv anonym i blogosfæren, men har nogle forskellige hensyn at tage og derfor bliver det gode skiw ikke 'afsløret' endnu.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!