11.5.08

Rødspætte uden sol

Mens størstedelen af befolkningen tilsyneladende er søgt udendørs i det fantastiske vejr, har jeg brugt weekenden indendørs.
Jeg kan afsløre, at det er en blandet fornøjelse at gå inde i en sort stålbåd og jonglere med glasuld, når solen brager ned udenfor og gør båden til en bageovn! Jeg kan ydermere afsløre, at man efter sådan en dag ligner en rødspætte, fordi glasuld+sved=små røde prikker (der klør). Så jeg kan godt med lidt god vilje godt ligne en af dem, der har slænget de vinterblege ekstremiteter uden tilstrækkeligt højt faktortal. Forskellen er bare, at efter et brusebad og en omgang aloe vera er rødmen allerede på retræte og jeg kommer med garanti ikke til at skalde.

Det har været nogle lange dage på havnen, men jeg har nået en masse og glæder mig til at vise kæresten resultatet af sliddet. I morgen tidlig kommer skipper nemlig hjem fra filmoptagelser fem tidszoner herfra. Så er det slut med at være græsenke. Ti dage er også nok.

9 kommentarer:

  1. Hold da op, du har været aktiv. Hvor er det fedt at læse dit engagement - óg det må det kræve at gå i en båd i den hede - der må blive ulidelig varmt - og så glasuld, det er sørme ikke skægt. Godt du kan se resultater - og gode resultater endda. Nyd det nu også lidt ind i mellem ikke?

    SvarSlet
  2. Totalt sejt, at du har bimset rundt med glasuld inde i en sort stålbåd mens resten af os har ligget som strandede hvaler i sommervarmen.

    Håber du og skipper får tid til at nyde bare en skive af dagen i dag.

    SvarSlet
  3. du er så sej lotte, og "billedet" af dig som varm og "glasuldsplettet" er så fint... 10 dage som græsenke er mere end rigeligt, godt han snart kommer hjem, ham din skipper.

    SvarSlet
  4. Hvornår er glasuld sjov at jonglere med. Det må klart være bedre på en frostklar dag, men urimelig stygt på en varm dag i et bette sort skrog. Jeg kan helt mærke det klø. Håber du kan mærke tilfredstillelsen ved det udførte arbejde helt ind i knoglerne.

    SvarSlet
  5. Jeg er imponeret - i den varme, hvor hele Dannevang har slængt sig i liggestolene! Men det belønner sig jo, når arbejdet er gjort... og kæresten bliver behørigt imponeret (håber jeg)!

    SvarSlet
  6. Jeg er altså også dybt imponeret, Lotte, jeg havde nok selv fundet på en overspringshandling ude i solen. Men skønt for jer, at arbejdet er gjort!
    Og tillykke med, at græsenkestanden er slut ;-)

    SvarSlet
  7. Du er jo en rigtig slider. Din kæreste og arbejdsgiver må være stolt af dig. Arbejdsgiveren kommer også lige ind over her, da din personlighed mht. ihærdighed sikkert også kommer dem til gode.

    Ja jeg bliver sku også stolt af dig :-)

    Store stærke seje Lotte

    SvarSlet
  8. Det kan godt være at du måtte ligne en rødspætte for at nå resultatet, men er du ikke glad nu det er overstået og du fik det gjort? Og hvorfor er der intet billed af rødspætten?

    SvarSlet
  9. Zette, jeg husker at tage pauser og nyder jo - om ikke selve processen - så i høj grad resultatet af anstrengelserne.

    Husejer, vi tog den med ro. Skipper havde stort set ikke sovet på den 11 timer lange tur og var en anelse mør, da han kom hjem. Men glad blev han over at se fremskridtene i båden!

    Du kan tro, det er godt at have ham hjemme igen Kagekone!

    Sara, glasuld er jo bare aldrig festligt at arbejde med, men varme gør det næppe bedre. Til gengæld er det SÅ fedt nu, hvor det er overstået!

    Nille, jeg ved, han sætter meget pris på det arbejde, jeg lægger i båden. For ham er det ensbetydende med en større kærlighedserklæring end de tre små ord. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret ;-)

    Tak Madame, det var dejligt at få ham hjem :-)

    Majsen da, du gør mig helt varm i kinderne! Jeg er nok det, som Husejer ville kalde en 'mosler'. Jeg klør på...jeg har nemlig aldrig lært andet hjemmefra, end at man kan, hvad man vil.

    Shabby, jeg tror du (med dine smertende knæ efter gulvlægningen) ved præcist hvor tilfredsstillende sådan et stykke arbejde kan være - ikke mindst fordi det koster på AV!-kontoen.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!