Min tværfaglige opgave til yachtskippereksamen af 1. grad er ved at tage form. Jeg skriver den sammen med den eneste anden tilbageværende elev på kurset - resten er faldet fra undervejs, muligvis i erkendelse af, at det virkelig ER et stort og omfattende pensum, som man på ingen måde kan komme sovende til at beherske. I hvert fald er vi kun to tilbage - og så kæresten, der har fulgt en del af undervisningen som genopfriskning (og dermed været en kærkommen støttepædagog for mig).
Eksamen har ændret sig meget siden kæresten tog sin Y1 (desværre ikke til det bedre, hvis du vil høre min og hans mening), og er i dag bygget op som en 45 minutters mundtlig overhøring i pensum, hvor man også skal medbringe "en af eksaminanden udarbejdet tværfaglig projektopgave omhandlende en oceansejlads, der som minimum omfatter sejladsplanlægning, navigatoriske observationer, ombordtagning/flytning af vægte med deraf følgende stabilitetsændringer samt et ”sygebesøg” hos skipperen" (fra Studiehåndbog for yachtskipperuddannelserne).
Vi er oppe på sytten tætskrevne sider med formler, astronomiske observationer og deraf følgende beregninger, teori og tænkte eksempler. Et enkelt billede af vores "eksamensskib" har dog også sneget sig ind. Vi mangler ikke så meget på opgaven nu, og det er rigtig rart, for der er mildt sagt et meget stort pensum som også skal læses op, inden eksamen løber af stablen om små tre uger.
Du er simpelthen for sej Lotte! Det er noget af et pensum, du skal igennem. Held og lykke med både opgave og eksamen :-)
SvarSlet>Grønlandspost
SvarSletTak skal du have. Jeg føler mig nu ikke så sej pt. Mest bare træt i knolden ;-)