5.6.09

HOME sweet HOME

I dag er dagen, hvor HOME rammer os. Filmen, som ALLE bør se. Og jeg mener virkelig A L L E !

Hvis du ikke som Nille og en masse andre er heldig at kunne se filmen på TV, kan du se den lige her

Filmen er FANTASTISK SMUK! Og deprimerende. Og opløftende.

Jeg nåede at komme igennem mange skalaer på følelsesregistret undervejs - fra begejstring over at leve på denne fabelagtige planet, til lede over at være menneske, over depressive tanker om ikke at ønske at sætte børn i denne verden, som vi har ødelagt så meget, for til sidst at ende i den anden ende af registret. Ikke at jeg sad og lo, ingenlunde, men se filmen, så vil du (forhåbentlig) kunne se, hvad jeg mener.

Vi har ikke meget tid tilbage at løbe på, hvis vi skal rette op på bare nogle af de skader, mennesket har forvoldt på vores fælles jord, men hvis vi står sammen, kan vi utvivlsomt gøre en forskel. Så er spørgsmålet jo bare, om vi kan det. Om alle VIL det nok? Se, det er jeg lige nu nødt til at tro bare en lille smule på, ellers havner jeg tilbage i den netrykte sindsstemning.

Læs mere om HOME-projektet fx her og her.

4 kommentarer:

  1. Fantastisk film! Hvor er det en fabelagtigt planet. En hel bunke stof til eftertanke, og forhåbentlig virksom som et ordentlig los bagi. Tak for link.

    SvarSlet
  2. Sifka, jeg snøfter stadig. Blev simpelthen så bevæget - rasende, glad, ked af det...men heldigvis også optimistisk. Jeg kan især godt lide, at der ikke er nogen fordømmelse i slutningen, men fokus på budskabet om, at det ikke nytter at fokusere på det, vi har mistet, men at vi i stedet skal værne om det, vi har tilbage.

    SvarSlet
  3. Og jeg venter stadig... jeg vil have den på storskærm på fjernsynet... men jeg sidder helt klar om 5 minutter!

    SvarSlet
  4. Jeg kigger - jeg har også hørt om den fra DR-P1.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!