10.9.09

Happy Fatman

Som en inkarnation af barndommens guldkornsmaskot (før Guldbamsen blev erstattet af Honeymonsteret) stod han der - som en menneskelig udgave af Samson fra Sesame Street (på min fødeø kendt som Sesam Strasse) - stor og rund og rar og gul. Hvordan kan det være, at kombinationen rund og gul indgyder tillid? Uskadelig som Bamse fra Bamse og Kylling? I hvert fald var der gode vibes med det samme.



Morten, som han præsenterede sig, da han gav mig hænder (ikke hånd, men hænder), af mange bedre kendt som Master Fatman, var forleden af Englebasserne blevet hyret til at holde foredrag om glæde. Og det gjorde han egentlig ganske glimrende.


Jeg er i store træk enig med ham i hans pointer, og han sagde egentlig heller ikke noget, der var nyt for mig - men aftenen var en kærkommen lejlighed til at blive mindet om, at glæde er noget vi skaber, når vi uselvisk gør noget godt for andre. At det er godt at være ydmyg. At det smitter positivt af på ens hverdag og liv, hvis man er venlig over for andre.

Så det er bare om at komme i gang, hvis man ikke allerede praktiserer det.

10 kommentarer:

  1. Sjovt jeg havde også fået den indbydelse og overvejede, hvis ikke det var fordi..... Jeg elsker Fatmann - han giver med hjertet...

    SvarSlet
  2. Ham gad jeg godt møde :-) Og du, Lotte, er et dejligt menneske, jeg bliver glad af at læse her hos dig :-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes han er lidt skør - på den gode måde. Han er rigtig spændende og har mange gode pointer.

    SvarSlet
  4. Det er den slags ting, der ikke kan siges for tit. Det kan varieres i det uendelige :-)

    For en brokker er det svært at forstå, at en positiv holdning smitter. For en brokker er alting irriterende!

    SvarSlet
  5. >Marianne
    Det er lige netop det, han gør. Og han gør det ægte!

    SvarSlet
  6. >Lene
    Tak -din kommentar er en af de små skatte, jeg bærer med mig :-)

    SvarSlet
  7. >Jens
    Vel er han skør - og skøn! Han er godheden selv.

    SvarSlet
  8. >Donald
    Du har ret - jeg tror også, at de fleste har mødt den slags mennesker..brokkerne...

    SvarSlet
  9. LOL - jeg har saa ofte hoert om ham, men havde aldrig set ham foer. Han ER da bare Master Fatman!

    SvarSlet
  10. >Tina
    Ja, han fylder godt i landskabet. Men det 120 kg godhed, det kan jeg godt love dig.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!