14.10.09

Oktoberaften på havnen

Efter at have ladet den lille båd i stikken i halvanden uge, var det tid at tage ud og hilse på, tjekke presenning - og sætte lidt varme på! Presenningen har siddet på, siden vi byggede "telt" over båden i efteråret 2007, så den er ved at være mør, og mange steder har vi været nødt til at slå nye øjer i for at kunne tøjre den. Derfor kom det ikke som en større overraskelse, at den havde fået en ordentlig flænge og flagrede som et par blege vinger i blæsten, da jeg kom derud. Det blæser lige nu alt for meget, til at jeg kan gøre noget ene kvinde (jeg har simpelthen ikke arme og hænder nok), så der er ikke andet for end at vente på at vinden lægger sig, og så forsøge at udbedre skaderne så godt det lader sig gøre.

Jeg tror, løsningen må blive at lægge en ekstra presenning ud over den del af teltet, som dækker cockpittet og så gøre alvor af planen om at afmontere den resterende del. Vi har ikke længere brug for tørvejr på dækket, eftersom vi er færdige med svejsearbejdet - og det er vist utopisk at tro, at teltet kan holde til endnu en vinter og stadig gøre gavn til foråret, når vi skal i gang med at male dæk. Samtidig reduceres vindfanget betragteligt, når teltet kommer af, hvilket, med tanke på potentielle efterårsstorme, ikke er helt dumt.

Så her ventes på stille vejr. Og helst af den tørre slags. Tak.

7 kommentarer:

  1. Jeg håber du får styr på overdækning, og tak for billeder og ord fra Malta, det var vist en vitaminindsprøjtning :-)

    SvarSlet
  2. Med de storme vi har i vente, er det vist en god ide. De bliver mere og mere voldsomme. Der er en god ting ved det....der kommer rav ind:-)
    God dag til dig

    SvarSlet
  3. og billedet er så smukt....

    SvarSlet
  4. Jeg synes, dit billede er eventyrligt smukt, Lotte. Master i en havn og solnedgang - så bliver det ikke meget bedre ;)

    SvarSlet
  5. Du skønne kvinde - sikke du altid arbejder.... Jeg håber at båden bliver klar 2010

    SvarSlet
  6. Halløj K2, fedt billede!
    Vil jo stadig gerne komme ud og hjælpe med overdækningen!
    Mørbrad taget op og rødvin hjembringes i morgen. Glæder mig til at hygge med dig, jubii :)
    Kram K1

    SvarSlet
  7. Tusind tak for alle jeres kommentarer og undskyld, at jeg ikke har fået svaret jer. Det går lidt stærkt for tiden...

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!