12.12.09

Underholdningen der gik i fisk

I onsdags lykkedes det endelig at få indløst et gavekort, som jeg fik i fødselsdagsgave tilbage i 2008. En del af gaven bestod i en tur i Danmarks Akvarium i Charlottenlund, hvor jeg ikke har været siden jeg var i pre-rokketandsalderen.
Jeg havde glemt, hvor småt det egentlig er (er meget spændt på det nye, som er planlagt til at åbne på Amager i 2013), men det var hyggeligt og som en ekstra bonus var der foredrag med brødrene Lund Madsen. Titlen var annonceret som "Vore venner dyrene - en kritisk analyse af Darwins livsværk", men det handlede ikke rigtigt om Darwin - og heller ikke ret meget om fisk. Til gengæld var det endog særdeles underholdende og en ganske glimrende måde at bruge en mørk decemberhverdagsaften på. Jeg gik hjem derfra med velrørte lattermuskler (og maven fuld af en i øvrigt glimrende lasagne fra akvariets café).


Peter Lund Madsen fortæller om den primitive del af hjernen.


Anders Lund Madsen tegner og fortæller om verdens dummeste dyr, Hoatzin'en


Danmarks Akvarium har i øvrigt altid aftenåbent om onsdagen, og byder på en bred vifte af oplevelser. De sidste onsdage i år ser programmet således ud:

16/12: ”Bennys badekar” - 16:30 og 18:30

Tegnefilm for hele familien om drengen Benny, der keder sig. Han går ud og fanger en haletudse, som han tager med hjem. Haletudsen er en fortryllet prins, og sammen med ham dykker Benny ned på bunden af badekarret, der bliver til det store ocean. (Jeg kan huske filmen fra folkeskolen - hvis jeg havde børn, ville jeg tage i akvariet d. 16. december...)


23/12: ”Julehygge på Akvariet” - 16:00-20:00
Vi tænder levende lys i Akvariet og cafeen byder på gløgg og æbleskiver.

30/12: ”Mød Nytårstorsken” - 16:30

2 kommentarer:

  1. Det var en af mine store fornøjelser at gå i "Danmarks Akvarium" og hilse på fiskene. Jeg synes egentlig det var stort nok :-)

    Det har været en rigtig god dag.

    SvarSlet
  2. Jeg var der som barn.
    Jeg kan huske, at en stor gammel havskildpadde boede i et lille akvarium, hvor den ikke kunne vende sig rundt. Det gjorde mig dybt ulykkelig.
    Hvor er du heldig at opleve brodrende Madsen live. Jeg er vild med dem.
    God sondag aften:-)

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!