23.12.10

Indesneet

Alle - blogland ikke undtaget - taler lige nu om vejret. Om sneen, der vælter ned, fyger rundt og skaber trafikalt kaos.
Her hygger vi os. Der er brænde nok til både komfur og kakkelovn, spisekammeret er fyldt med proviant, anden fik jeg hentet hos slagteren i går, og vi er fuldtallige på både menneske- og kattefronten. Vi har venter ingen gæster, som sidder i kø eller på anden måde er forhindret i at nå frem i tide. Faktisk er vi voldsomt priviligerede og meget afslappede. Vi skal ingen steder. Heldigvis - for det ville blive noget af en udfordring.


Katten og jeg har lige været ude og inspicere alt det hvide. Billederne bærer præg af, at det fortsat fyger frejdigt. Linsen kunne simpelthen ikke holdes snefri. Mon ikke I bærer over med kvaliteten?



Jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle, som læser med her, en rigtig god jul. Jeg håber, den bliver lige som I har håbet på - eller at I får en dejlig alternativ jul, hvis vejret har vist sig at være for stor en forhindring til gennemførelse af den oprindelige plan.
Min egen jul blev ikke tropisk i år, som det ellers var planen - men alternativet, en hvid jul på min fødeø, tager jeg som en uventet bonus.

*GLÆDELIG JUL *

15 kommentarer:

  1. Glædelig jul, Lotte..rigtig, rigtig glædelig jul og knus der til:)

    SvarSlet
  2. Kære Lotte, Du ønskes en rigtig glædelig jul med din familie. Dejligt at høre, I er samlet allerede nu.
    Jeg håber, vi ses et kort øjeblik i det nye år.
    Julekram til dig.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Glædelig jul til dig..din jul blev så sandelig også anderledes end ventet :-)

    SvarSlet
  5. Glædelig jul Lotte, når det nu ikke kunne være troperne, så er en indesneet jul da heller ikke det værste, når man er kommet derhen hvor man vil være :-)

    SvarSlet
  6. Glædelig jul. Lotte og det lyder hyggeligt at være indesneet under de omstændigheder.

    SvarSlet
  7. Glædelig jul til dig også :)

    SvarSlet
  8. Kære Lotte. Og jeg lover dig for, at vi også er sneet inde her :-) Vi bliver, hvor vi er..men havde heldigvis købt ind og kommer ikke til at mangle noget.
    De 2 yngste fra Århus kom heldigvis i går...den ældste og hans kone er på vej NU (kl. 18) fra København!! Vi har sagt, de skulle lade være...men du ved nok, at de unge mennesker er klogere end os lidt ældre :-)
    Vi håber, de når frem til færgen kl. 19.3o fra Ærøskøbing...og ikke mindst at de kan køre fra Ærøskøbing og ud til os! Vi krydser fingre.
    Naboens søn og hans kone, som kommer fra Odense, har brugt det meste af dagen på at rejse. De gik fra Ærøskøbing og herud, var her sidst på eftermiddagen. Det er helt vildt nede ved Olde, siger de.

    Men - herfra ønskes du og familien en rigtig dejlig og hyggelig jul.

    SvarSlet
  9. Glædelig jul til dig og alle dem du fejrer den sammen med :)

    SvarSlet
  10. Lotte,
    jag vet inte om det är musiken i bakgrunden som gör att jag får tårar i ögonen eller om det är återseendet med din födelseö; i vilket fall som helst, så rör det mitt hjärta väldigt mycket. Ge varma kramar till dina föräldrar och din bror med familj, din käresta och en riktigt stor till dig själv..
    Sänd ett storstor tack för den mycket fina julgåvan som kom med brevduvan..
    Varma julkramar från oss alla på en annan ö i Östersjön.
    Karin, Uffe, Nann, Johan,Timothy, Wilhelm och Jon...ha det!!

    SvarSlet
  11. Rigtig god jul, Lotte. Hils Ærø fra mig. Der er så smukt. Jeg håber vi ses på den anden side af det nye år.

    Kram <3

    SvarSlet
  12. Og hvilken færge kom du så med? (Standardspørgsmål fra en Ærøbo til en anden, hvorend man mødes i verden!) Den samme som min datter? Jamen velkommen til øen da, det skal nok blive hyggeligt! En god jul til dig og dine, og hvem der ellers kigger med på siden her!

    SvarSlet
  13. Kære Lotte, rigtig glædelig jul.
    Sikke dejlige billeder fra din sneklædte fødeø. Når det ikke blev en tropisk jul for dig i år, kan det vist ikke blive meget bedre end på Ærø. Vi er også sneet inde og må fejre jul uden familien :-)

    SvarSlet
  14. Kære Lotte
    Tak for din hilsen og også en rigtig glædelig jul til dig. Det lyder i hvert fald som om der var basis for en nogle skønne dage på din fødeø!

    SvarSlet
  15. Tak allesammen for jeres varme hilsner. Jeg håber, I også nød julen :-)

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!