11.3.11

Lodderi

Da jeg var femten, var jeg en uge i erhvervspraktik hos Hybschmann Radio & TV i Marstal. Her fik jeg lov til mange sjove ting, såsom at samle racks til klassiske konfirmationsstereoanlæg, montere parabolantenner og lignende ting, som i dag tenderer mosefund og kuriøsiteter. Disse spændende oplevelser fik mig nu ikke til at gå den vej uddannelsesmæssigt, men jeg fik i tilgift til førnævnte aktiviteter lært at jonglere med loddekolbe, tin og tynde ledninger. Bortset fra fremstillingen af nogle ambitøse forsøgsopstillinger i fysiktimerne i gymnasiet, skulle der dog gå næsten 20 år, før jeg igen fik gang i en loddekolbe. Men hvad man i ungdommen nemmer...


I hvert fald er jeg nu færdig med at lodde ledninger og kontakter på vores nye Lopolight LED-loftsbelysning i båden. Lamperne kan individuelt lyse hvidt og rødt - og fra vores switchboard ved kortbordet kan vi centralt tænde for dem alle sammen på én gang, hvis det skulle blive nødvendigt. Kækt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!