23.9.11

En velgørende tur i æltemaskinen

Siden jeg kom hjem fra Wales i begyndelsen af august har den stået på bådarbejde nærmest uafbrudt. En enkelt smuttur til min gamle bedstemor i Vendsyssel er det eneste afbræk, der har været - og det begynder at kunne mærkes. Kroppen protesterer. Det er ikke nogen ny sang, kroppen har fundet på, den gentager bare de samme gamle, forslidte vers om og om igen. Om arme som værker og fingre, som sover. De trænger til en pause. Og gerne noget behandling.

Her fra øen er der desværre langt til min favoritosteopat, Michala Bendix, i hovedstaden, men til gengæld er det lykkedes at finde et prima alternativ, og jeg har nu et par gange haft fornøjelsen af at overlade mit trætte legeme i Inge Bunde Olins kyndige hænder. Hendes firma, Body Performance ApS, har fast base i Roskilde, men ca. en gang om måneden behandler hun også på Ærø. Hvor heldig kan man være?

Det er altså ikke min arm, Inge har fat i her!
Billedet er lånt fra www.bodyperformance.dk  
Inge er body sds-terapeut. Body Self Development System-behandlinger kan bedst sammenlignes med en form for jitterbug-massage. Der bliver virkelig rystet lemmer! Det er svært at forklare, men det er en slags blanding mellem massage, ledfrigørelse (ikke så voldsomt som kiropraktik) og åndedrætsøvelser. Og det virker! Udover spændinger og led-/muskelsmerter er der en hel række af andre lidelser og udfordringer, som man kan få afhjulpet hos Body Performance. Herfra min varmeste anbefaling.

Og nej, jeg får ikke noget for at skrive dette indlæg - jeg synes bare, at gode oplevelser skal deles.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!