22.10.11

Rødhalsens endeligt


De seneste dage har jeg haft fornøjelsen af at iagttage en lille Rødhals, som regerede i haven. Travlt optaget af at finde føde og synge - ikke for at lokke en mage til, men tværtimod for at fortælle, at det her fødeterritorium altså var optaget. Fuglen er nemlig skrækkeligt territorial. Samtidig syntes den alt for frygtløs til at kunne tage sig af, at der også bor en kat her på matriklen.

Problemet er så bare, at katte ikke ved, at Rødhalsen er fredet. Eller også er de bare ligeglade...

4 kommentarer:

  1. Oj, tänk om det var "vår" lilla rödhake som for härifrån för två veckor sedan...men i såfall dog den på ett väldigt vackert ställe:)

    knus!

    SvarSlet
  2. ja livet kan være ubarmhjertigt for rødhalse og mennesker når katte og andre individer er uvidende.

    SvarSlet
  3. Äta eller ätas, så grymt är det.

    SvarSlet
  4. Nej katte har ingen rigtig takt. Vores genboes meget smukke (og urimeligt dyre) racekat er f.eks. helt vild med at jage egernunger og der er næsten ikke til at holde ud når de små nuttede dyr ligger dræbte tilbage. Alligevel holder jeg nu rigtigt meget af katte de skal bare helst holde sig til kattemad og mus.

    Mange, mange tak for din helt ualmindeligt dejlige kommentar på Badut. Jeg blev rigtigt glad for dine ord.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!