1.12.13

På det lave vand - Jule(post)kort #1


Januar 2013
Vi har lige sagt farvel til 2012. Efter den obligatoriske festivitas er hverdagen vendt tilbage til Aldabra, og vi er nu ved at lægge sidste hånd på det store koralrevsprojekt. Hele december gik med at dykke og tage billeder, tælle fisk og filme med et overfladekontrolleret videokamera, så det sidste der mangler for at have kortlagt revet omkring hele atollen er at samle data fra de områder, hvor vandet er for lavt til at dykke, endsige snorkle. Med et GoPro-kamera monteret på et skaft af  PVC-afløbsrør kan vi filme under overfladen selv på meget lavt vand, og det er der kommet både en del interessante billeder og en hel bunke sjove oplevelser ud af. Fx kan man på den måde komme helt tæt på muræner og havskildpadder, mens de spiser.

(Klik på billedet for at se postkortet i fuld størrelse)

2 kommentarer:

  1. Hold da så lige op, nogle fede fotos. Hvor skønt du deler så fantastiske steder/oplevelser med os andre "dødelige". Wow! Glæder mig til resten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber ikke, du bliver skuffet, Deborah :-)

      Slet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!