12.3.07

Forårsfornemmelser

Forår er for mange forbundet med kulørte krokus og kåde pipfugle, forkølelser og øget interesse for det andet køn. Efter denne årets første rigtige forårsweekend er jeg kommet til at tænke på, hvad jeg selv forbinder med forårets komme. Sjovt nok knytter mange af mine forårsfonemmelser sig til hændelser på havnen, for her er det blevet forår:
  • Når man efter vinteren første gang vasker båd uden at have hansker på
  • Når man kan skrue ned for varmeblæseren om dagen
  • Når man kan spise frokost i cockpittet uden at være pakket ind som en forfrossen Michelinmand
  • Når der bankes, slibes, males og larmes i livlig aktivitet på havnen, fordi de andre bådejere begynder at komme ud af dvalen
  • Når man henter sejlene frem fra skuret og monterer den løbende rig, så man er klar til årets første tur.

Vores sæson starter rigtig tidligt i år, for det er faktisk planen, at båden allerede næste weekend skal have lidt luftforandring. Turen går mod Kalundborg og projekt motor, der sættes i værk i påsken. Vi kommer til at gå fra de nuværende 20 hk til hele 75 hk - men her er altså tale om potensforøgelse, der ikke bare kan tilskrives forårets komme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!