23.8.07

Havgusen kalder

Jeg tager til Nordjylland i dag. Har ikke set min bedstemor i snart et år - og det er ikke fordi jeg ikke har haft lyst. Undskyldninger er der desværre nok af, men mest af alt er det nok et spørgsmål om, at jeg ikke synes, det er særlig festligt at bruge 2x6 timer på transport, hvis man kun har en weekend til at tage på bedste-besøg i. Men nu flexer jeg og tager afsted lige om lidt, mødes med min mor i Odense om nogle timer og kører med hende resten af vejen. Måske med en lille afstikker til en planteskole, men ellers bare direkte til bakkerne i Vendsyssel.

Og jeg glæder mig mere og mere, jo nærmere vi kommer gensynet. Ikke blot med b.mor, men også med farmor, moster & co. Og med Vesterhavet, som har en ganske særlig plads i mit hjerte. Jeg lavede mit feltarbejde til specialet i de nordjyske klitter, og det var her, jeg for alvor fik Tannisbugten og havgusen ind under huden. Den del af Vesterhavet har måttet lægge øre til mine største glæde og sorger, bare bølgerne, saltsprøjtene og jeg. Jeg har råbt i blæsten og jublet på sandet. Og nu bor jeg gudhjælpemig i den modsatte ende af landet og har det som om, jeg svigter en god ven ved at komme så sjældent på visit. Men havet er ligeglad, det er kun mig, som savner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!