31.8.07

Zoo by Night

I går aftes, i mørket, gik jeg rundt i zoologisk have. Der var kun Sus og jeg - og dyrene.
Det lyder som noget fra en drøm, og det føltes også til tider som en sådan, men den er god nok. I august har zoo åbent til 21.30, og så tæt som vi er på september nu, når solen at gå ned, inden zoo lukker. Og i går var det gråt og regnfuldt indtil ved 19-tiden, så der var kun ganske få andre gæster end os. Det giver en helt anden fornemmelse at være i den gamle have, når man har den for sig selv og oven i købet i mørke. Specielt tropehuset, som med fugtig varme og forunderlige lyde af nataktive dyr gav en fornemmelse af virkelig at være i en jungle, mistede sine grænser. Mørket slugte dem, og der skulle kun et lillebitte stænk fantasi til for at teleportere os til helt andre breddegrader.
Men alting har en ende, det har tropehuset i zoo også, og uden for mit vindue er der denne morgen ikke det mindste spor af lianer eller kæmpesommerfugle - og mindst af alt af varme. Det eneste, der kunne minde om noget tropisk, er luftfugtigheden...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!