16.10.07

Silva

Hvad kan man have til fælles med både Richard Bach, Shirley MacLaine og Majbritte Ulrikkeholm? Sikkert mere end jeg ved af, men et er sikkert - de har været på samme kursus som jeg (dog ikke samtidig). Faktisk deler vi den oplevelse med over end en million andre, for kurset udbydes efterhånden på mere end 30 sprog og i 111 lande. I Danmark har man kunnet følge kurset rundt omkring i landet siden 1985.
Det handler om Silvametoden. Mentaltræning uden hokus pokus. Blot en bunke redskaber til fremme af øget fokusering, bedre søvn, større koncentration – og en hel del til, hvis man vil.
Jeg havde en lille portion (sund?) skepsis med i bagagen, da jeg troppede op, og enkelte ting, som blev sagt på kurset (mest af mine medkursister) var da også en smule for langhårede for mig. Men jeg gik derfra som et rigere menneske, rystet og rusket i mit eget lille verdensbillede.

Menneskets hjerne besidder en forunderlig og forbløffende kraft. Det er bare så lidt af den, vi bruger til daglig. De fleste af os. Der er jo nogle, som faktisk mestrer at udnytte deres ressourcer. Det vil jeg også gerne blive bedre til - derfor dette kursus. Nu har jeg fået redskaberne, så gælder det bare om at træne brugen af dem.
(Det er tilmed så sindrigt, at man, når man først én gang har deltaget, uden yderligere betaling kan genopfriske kurset til enhver tid. Uanset hvor i verden, man har lyst til at gøre det).

Er der nogen derude, som har erfaringer med mentaltræning og har lyst til at dele disse?

4 kommentarer:

  1. Meget, meget spændende læsning!
    Desværre har jeg ikke selv erfaringer med Silvametoden, men kender folk, der har været meget optaget af det. Kan du ikke fortælle lidt om dine erfaringer? Det er altså sandt, at man kan bruge sig selv bedre? Og at det er til at finde ud og huske at bruge i hverdagen?

    SvarSlet
  2. Jeg er nødt til at vente lidt med at svare på om jeg kan huske at bruge det i hverdagen - men foreløbigt "træner" jeg en gang om ugen med en af de andre kursister.
    Og ja, jeg er overbevist om at man kan udnytte mere af sin egen kapacitet, når man mestrer teknikkerne.
    Har uddybet lidt i endnu et indlæg :-)

    SvarSlet
  3. Silva metoden... lyder rigtig spændende. Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke lige læste dit indlæg, fordi jeg læste det som Silvan og så tænkte jeg lidt: jeg ved alt, hvad jeg bør vide om Silvan *fnis:

    Men lige præcis optræning af hukommelse ville være rigtig sundt for mig (har hørt om noget lign. engang, men kan ikke huske, hvad det var ;o)

    Hvordan træner dig og den anden kursist?

    SvarSlet
  4. Vi træner ved at mødes, snakke om hvilken øvelse vi vil lave, om der er en bestemt problemstilling vi vil arbejde med - den slags. Og så går vi "på niveau". Derefter snakker vi om, hvordan vi hver især oplevede det.
    Det ideelle er jo, at man kan gøre det her hver dag, men det bliver først rigtig let, når man mestrer teknikkerne. Så derfor er det fedt at mødes. Ellers kommer man for nemt til at udskyde det "til i morgen"...

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!