1.11.07

Lommeletter og lapper

De sidste par dages heftige pudsen næse er heldigvis ved at stagnere. Frekvensen af lommeletter i nærkontakt med en efterhånden ret rosa næsetip er dalende og der er tegn i (bleg) sol og måle på, at jeg kan tage på arbejde igen i morgen. Prognæsen er god ;-)

Dagen er gået med - i slowmotion og med jævnlige pauser - at rydde op, sortere papirer, vaske tøj, læse avis, blogs og et par kapitler i Yoga For People Who Can't Be Bothered to Do It af Geoff Dyer - og så har jeg fået lappet min gamle cykel. Så snart frosten begynder at bide og salt spredes alle mulige og umulige steder, er der dømt udgangsforbud for favoritcyklen, der får lov at overvintre indendøre.

Så selvom det er ufestligt med sådan en gevaldig forkølelse, så er der alligevel kommet noget konstruktivt ud af det. Det er i orden så.

9 kommentarer:

  1. Den bog må du endelig fortælle om, Lotten. Og så er det godt at høre, at du så småt er ved at være frisk igen. Sikke en masse du har fået fra hånden ;-)

    SvarSlet
  2. sol og måle? Var det med vilje? Det er jo netop sådan, "måne" lyder med tilstoppet næse:-)
    Ja, generalforkølelser kan være konstruktive - det er også min erfaring.

    SvarSlet
  3. Ha ha ha, Rasmine, nej, det var en smutter - og jeg havde faktisk set den, men glemte at gøre noget ved det. Men du har helt ret ;-) Så skulle jeg også bare have skrevet bneg i stedet for bleg.
    Nu nader jeg dnen stå som dnen er, utilsigtet nasal...

    SvarSlet
  4. Og jo, jeg synes egentlig også, jeg har nået at få en del ud af dagen, selvom det er gået i tøffetempo. Tog mig endda sammen til at cykle til aftenskole, for det er så intensivt at jeg meget nødigt vil miste en eneste undervisningtime. Det viste sig at være en god disponering, selvom det holdt hårdt med at holde koncentrationen og tøjle nysene. Men NU er jeg også mør!

    SvarSlet
  5. godt at det "går mod liv" igen.. det er hårdt for kroppen når hjernemassen nærmest kun består af snot... is it water running out of your nose? No it`snot

    SvarSlet
  6. Kære Lotten. Jeg svarer dig her, da du på Johannes blog-side har skrevet: at det er ærgerligt, at man ikke længere kan læse med på hendes blog, hvis man ikke er inviteret . . .
    Jeg kender dig ikke som læser af min blog, desværre, og min blog er lukket for alle, der er ikke nogen der er inviteret.
    Om jeg starter igen, ved jeg ikke med sikkerhed, da abstinenserne har meldt sig. Men det er godt nok dejligt med en pause.
    Jeg vil give mig tid til at læse din blog, og lære dig at kende :o)

    SvarSlet
  7. Kære Inger
    Tusind tak for din respons. Jeg har jævnligt læst med på din blog, men - som du nu ved - ikke været aktiv i kommentarfeltet. Og altså var det gået hen over hovedet på mig, at din blog helt var lukket. Tænkte bare, at du måske havde været udsat for spam og derfor var nødt til at sætte et filter på.
    Man skal ikke lade bloggeriet få så meget magt i sit liv, at det bliver en sur pligt eller en møllesten - men det kan vel være svært, når man har en stor læserskare og der er dage, hvor man ikke føler, man har noget, man vil dele? Eller når debatten i kommentarfeltet bliver for følelsesladet? Jeg gætter bare...
    Hovedsagen er, at pausen fra bloggen giver dig det frirum, du trænger til. Og måske får du lyst til at vende tilbage :-)
    I hvert fald skal du være velkommen her på bloggen!

    SvarSlet
  8. Du skulle læse Ninas indlæg i dag: http://nina-nv.blogspot.com/
    Tak for ovenstående, glæder mig meget

    SvarSlet
  9. Tak for linket til Nina. Hun rammer jo hovedet klokkerent på sømmet!

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!