29.3.08

Jeg har adopteret

Hun hedder Zakia (som betyder 'smuk' på dayak) og hun er en skøn, lille energibombe på ca. 4 år.
Og så har hun det smukkeste rustrøde hår.
Over hele kroppen.



Zakia som helt lille
Jeg vil gerne rette en stor tak til Majsen for at inspirere mig. Faktisk har jeg haft en forkærlighed til de indonesiske primater siden folkeskolen, hvor mit værelse var klistret til med billeder og plakater af orangutanger i alle afskygninger. Jeg har i mange år kendt til Lone Dröscher Nielsens imponerende indsats på Borneo. Jeg har bare ikke kendt til muligheden for at adoptere ungerne på centeret. Ikke før jeg læste Majsens indlæg :-)
Der var i dette tilfælde ikke langt fra tanke til handling - og det føles fantastisk godt.
En dag håber jeg, at jeg kommer til at besøge Zakia i hendes rette element. Det er en gammel drøm, som nu har fået tilført nyt brændstof.

Der er masser af skønne billeder og fantastiske (og desværre også grumme) historier om projektet, aberne og centeret her. Læs med og lad dig hellere end gerne inspirere.
En adoption koster i øvrigt blot 900 kr. om året, dvs. 400 af dem er fradragsberettigede - bare til orientering, i tilfælde af, at det skulle være økonomien, der er bestemmende for, om du har lyst til at støtte ;-)

10 kommentarer:

  1. Tillykke med vores skønne dejlige unger. Jeg er så glad for, at mit indlæg gjorde en lille forskel. You're the best.

    Jeg vil med hvis du skal ned og besøge. Har selv en drøm om det, og hørt at hvis man drømmer længe nok, går det i opfyldelse.

    SvarSlet
  2. Hvor er nu sød, men er hun virkelig 4 år, hun ser da ganske liden ud?

    Respekt for at du sætter handling bag din holdning, og jeg håber du en dag kommer ud til dyrene.

    SvarSlet
  3. Stort Tillykke med din dejlige unge :-D

    SvarSlet
  4. Tak Majsen. For skubbet og for dit store hjerte.
    Hvis det en dag lykkes at komme til Borneo, skal jeg nok sige til. Måske vi stopper der undervejs på vores sejltur, men så kunne du vel støde til os på øen ;-)

    Ups Andrea, jeg havde glemt en lille billedtekst. Det er der nu rettet op på. Der ligger mere nutidige billeder af prinsessen på http://orangutang.dk/

    Jeg håber også, jeg en dag kommer derud.

    Tak Bambi72 :-) Hun er ret skøn, er hun ikke?!

    SvarSlet
  5. Du er hurtig til at handle!
    Tillykke med den lulle unge, hun ser rigtig sød ud!

    SvarSlet
  6. Sikke en fantastisk idé, tak til dig og Majsen for at fortælle om det og inspirere os andre! Jeg har set udsendelser på tv om kvinder (måske Lone Dröscher Nielsen) og deres indsats for aberne på Borneo, som berørte mig dybt.

    SvarSlet
  7. Hjertelig tillykke med den lille ny. Hvor er det dog bare en bedårende lille en...
    Vi havde i mange år en lille pige fra Lesotho som vi sponsorerede skolegang for. Hun er nu lærer og gør os meget stolte

    SvarSlet
  8. Ja Marianne, det hænder at der ikke er langt fra tanke til handling - i dette tilfælde syntes jeg ikke, der var noget at overveje (ud over hvilken unge, jeg skulle vælge).

    Velbekomme Madame - det er jo netop den slags, som blogosfæren er så eminent til.

    Charlotte - jeg har også overvejet et sponsorbarn og tager virkelig hatten af for jer, der får gjort noget ved det. Der vil jeg også gerne lande en gang.

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet