1.8.08

Fugemasse og frustrationer

En eller anden har en gang sagt følgende:

Man skal ikke lade røven synke,
før brættet knækker.

Det prøver jeg så at lade være med.
Jeg er i gang med at ompakke det utætte koøje. Dvs. jeg har fået så helt igennem ringe vejledning af de ansatte i den lokale biks på havnen, at jeg endte med ikek at ville bruge noget af det, de anbefalede. Altså kunne jeg ikke få fikset det i går, som jeg ellers havde planlagt. Og nu lover DMI regnvejr, dvs. projektet må udskydes. Men jeg skal jo også først have fat i ny fugemasse. For den, jeg - efter anbefaling i butikken - brugte sidste år, er slet ikke hærdet og har suget en masse skidt rundt i kanten af koøjet, hvor den har været eksponeret for vejret. Det er ikke godt nok, og derfor prøver jeg at finde ud af, om der findes et bedre produkt, som ikke suger skidt.

Er der noget, som slet ikke harmonerer med mit temperament, så er det fornemmelsen af at blive talt ned til - specielt af en, der ikke ved, hvad han taler om, men ikke vil indrømme det. Når jeg spørger specifikt til UV-bestandighed, hærdetid, om man skal bruge primer etc., kan jeg simpelthen ikke bruge vævende måske-svar til noget. Og jeg kan slet, slet ikke bruge oplysningen om, at 'det her er den samme fugemasse som bruges på alle X-bådene'. Pffff! Det er da meget muligt, men det, jeg har brug for, er noget, der kan holde til en jordomsejling, ikke bare til kapsejlads i hjemlige farvande. Så rodede han sig ud i en forklaring om, at det også er den slags fugemasse, man bruger til bilruder! Som om jeg nogensinde har set en bil, der sejlede rundt om jorden!!!

Jeg beherskede mig, sagde at jeg ville tænke over sagen, svor indvendigt, at det er sidste gang, jeg har sat mine ben i den butik. Og gik ud og satte mig på molen, mens jeg ringede og hældte vand ud af ørerne til bådebyggeren, der sjovt nok godt kunne høre, at jeg var så hidig, at man ville kunne svejse med mig. Aldeles rødglødende og pænt forurettet (fordi jeg stod med fornemmelsen af ikke at blive taget seriøst - måske fordi, jeg er af hunkøn?!).
Nåmn, faderen min kunne selvfølgelig komme med gode råd og i dag må jeg se, om jeg kan finde tid til at ringe til Masnedø for at få noget vejledning om, hvad jeg skal købe. Indtil jeg får fat i ny - og forhåbentlig meget bedre - fugemasse, er der selvfølgelig masser af andre projekter, jeg kan fortsætte med. Jeg kommer ikke til at kede mig.

Så brættet er ikke knækket, og tålmodigheden overlevede endnu en prøvelse.

6 kommentarer:

  1. At blive talt ned til, ikke blive hørt eller set for den kompetente person man er, er det værste! At du var stor nok, til ikke at lade din forurettethed/hidsighed gå ud over den ukompetente ekspedient, er altså godt gået. Jeg kunne godt finde på at have givet ham tørt på... Håber du finder en løsning så du kan komme videre.

    SvarSlet
  2. Sikken en irriterende ting.

    Angående fugemasse: Den må ikke hærde så den bliver helt hård. Har du nogensinde prøvet at kitte akvarier? I gamle dage skulle man gøre det om hvert år eller hvert andet år, fordi linolie kit bliver hård. Men hvis man brugte den "moderne" polyuretan-kit, så kan det holde længere tid. Den må gerne blive hårdere, men ikke helt hård, for så begynder vandet at sive ud af akvariet.

    Kan det tænkes at være lidt det samme problem med koøjer i et stålskib?

    SvarSlet
  3. Åh, jeg har ingen kloge ord om hverken koøjer eller fugemasse (hvoraf i hvert fald det sidste må siges at være HELT uden for interessefelt).

    Men inkompetente salgsekspedienter har jeg efterhånden en del erfaring i. Og har bla. et indlæg på min blog om hvor irriterende salgsargumentet "det er den vi sælger flest af" egentlig er. For det er jo mig helt uvedkommende, om alle andre køber noget crap!

    Godt du fik ringet til bådebyggeren og fik raset ud. Det er sådan situationen skal tackles. At skælde ud på den inkompetente vil bare prelle af og skabe større frustrationer ;o) og så kan du jo også nemmere føle dig god bagefter ;o)

    SvarSlet
  4. Kagekone, vi har ikke så mange andre steder at handle den slags, hvis vi liiige står og mangler - derfor duer det ikke at rage totalt uklar med dem (selvom jeg for eftertiden har tænkt mig kun at sende kæresten op i butikken, grin).
    Jeg har fundet en anden løsning :-)

    SvarSlet
  5. Donald, du ahr helt ret, det må ikke hærde helt op - men udfordringen er så at finde noget, der hærder så meget, at det ikke tager imod skidt, samtidig med at det bevarer sin elasticitet. OG er UV-bestandigt. OG kan tåle saltvand. Det findes, ekspedienten vidste bare ikke en sk*** om det.

    SvarSlet
  6. Livrdz, du har SÅ ret - argumentet med den mest populære vare er helt forfærdeligt :-D Jeg bliver så hidsig...men er da heldigvis blevet bedre til at tackle temperamentet.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!