9.2.09

Lidt for ambitiøst!

Der er nu mindre end to uger, til vi tager til Istanbul. Det er mit første møde med byen og med Tyrkiet i det hele taget, og jeg glæder mig meget. Jeg har taget Nilles råd til efterretning og har bl.a. lånt en stak af af Orhan Pamuks bøger som optakt og research til rejsen. Jeg er ved at være færdig med Snow og skal i gang med Istanbul - men på en eller anden måde er det lykkedes mig at låne bogen på tyrkisk! Nok liiiige lidt vel optimistisk at give sig i kast med Pamuk på originalsproget, når de eneste tyrkiske gloser jeg kender er horde, harem, kiosk (kösk), yoghurt, sorbet, turban (turbend), kaftan, tulipan (også turbend), turkis og hammam.

Nu har jeg bestilt bogen på dansk i stedet og håber, jeg får den i tide til at nå at læse den, inden vi skal afsted.

2 kommentarer:

  1. LOL!!!!!!!!!!!! Det kalder jeg at integrere sig ;-)
    Men man får absolut mest ud af 'Istanbul' ved også at have set byen - og i februar tror jeg, at det vil minde dig meget om den stemning, der er i byen - den typiske Pamuk-stemning!

    Jeg glæder mig til at høre, hvad I synes - og se billeder!!!!

    SvarSlet
  2. Nille, du kan tro, jeg grinede af mig selv også :-D
    Jeg lover at tage en masse billeder!

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!