21.6.09

Ubåd i farvandet

Vi havde besøg af et stykke dansk ubådshistorie i havnen i dag. Peter Madsen, som er både ingeniør og kunstner, har indtil videre bygget tre undervandsbåde i civilt regi; Freya i 2002, Kraka i 2005 og Nautilus som blev søsat sidste år. Han har gået og bygget dem på Refshaleøen (den gamle B&W-grund) men selvom jeg meget tit cykler den vej, er det altså ikke hver dag, jeg ser ham komme forbi hos os for at tanke diesel!




Nautilus er verdens længste privatbyggede undervandsbåd. Hvis man spørger Peter Madsen, hvorfor han bygger ubåde, svarer han: ”Fordi man kan”.
Jeg gætter på, at det er samme filosofi, der ligger bag hans nye projekt. Nu er han nemlig i færd med at bygge en raket, der skal sende ham en tur ud i rummet!

4 kommentarer:

  1. Sejt, men det er da et meget godt argument!

    SvarSlet
  2. Argumentet er dog begrænset af hvad man må. Det skulle være indlysende.

    SvarSlet
  3. Fem ting der ikke har noget med ubåde at gøre:
    Lille Mad Mac Kann Downunder

    SvarSlet
  4. Alt Man Kan Er Ikke Alt Lovligt Eller Ønskeligt.

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!