15.7.09

Klar-parat-læs

I morgen stikker jeg af til broderlandet sammen med kæresten. For en kort bemærkning trækker vi stikket, flytter fokus fra arbejde og båd og drager af mod svensk idyl i hyten på halvøen i søen i skoven.

Jeg har en forventning om, at der nok skal blive tid til en læsestund eller to og har plukket lidt i hjemmebiblioteket.
  • Camilla Läckbergs Prædikanen - fordi sommer i Sverige kalder på svensk krimi
  • Les Weatheritts Your First Atlantic Crossing - en bog som efter eget udsagn besvarer nogle af alle de spørgsmål, som de andre bøger om samme emne går uden om
  • Alaa As-Aswanys Chicago - fordi jeg læste Yacoubians hus og kunne lide den, og fordi jeg har en forventning om at kunne blive lidt klogere
  • Den store nordiske flora - fordi min botanikviden er lidt rusten og fordi jeg havner midt i en masse vegetation
  • Beth Leonards The Voyager's Handbook - vores bibel. Der er altid noget nyttigt at falde i staver over og bliver klogere på
Vejrudsigten er lidt blandet, gråvejr i morgen, mulighed for regn lørdag - men jeg er beredt!

11 kommentarer:

  1. tag mig med!
    Jeg elsker Sverige!
    Og jeg kommer så sjældent ud.

    Du kan bare presse mig ind i den der Nordisk Flora bog. Jeg lover jeg ligger helt stille og flad som en tørret "tussilagor"...!!!

    Rigtig god fredfyldt svensk weekend til jer!

    SvarSlet
  2. Rigtig god tur, I har vist også fortjent lidt ferie!

    SvarSlet
  3. Med den vejrudsigt kan du nøjes med en solcreme med Faktor 4 eller 20.

    Som man siger i Linnés fødeland "Nok er nok", eller var det en dansk krebsespisende dansende gudinde?

    Der er forøvrigt ingen digtere på din litteraturliste, hvorfor mon ikke.

    SvarSlet
  4. Tag nu ikke den gale sejlerpose med.

    SvarSlet
  5. Jeg håber at du og kærsten nyder. Jeg har også samlet 6 bøger indtil nu til vores kommende ferie. Ferie er når vi indhenter tiden - det er når vi læser de dejlige bøger....

    SvarSlet
  6. Du kan glæde dig til Chicago - jeg har læst den for nylig efter Yacoubians Hus - og elskede den! Rigtig god velfortjent ferie hinsidan...

    SvarSlet
  7. >Vita
    Tak :-) Men jeg tvivler på, at du har lyst til at ligge ret længe i min flora. Den har en gang regn-svømmet i min rygsæk og tørreprocessen kunne desværre ikke helt forhindre, at den er blevet lidt jordslået - så den er lidt mug-fimset...

    SvarSlet
  8. >Anonym
    Jeg er en blegfis, så faktor 20 er i underkanten for mig ;-)
    Og så er jeg bare mere til prosa og faglitteratur end poesi. Såre enkelt.

    SvarSlet
  9. >Shabby
    Der var en gang, hvor jeg fik læst masser af bøger i hverdagen også, men det er der ikke rigtig tid og overskud til længere. Så meget desto dejligere er det, når der er tid til at fordybe sig i herlige bøger.

    SvarSlet
  10. >Nille
    Jeg fik læst Läckberg og Weatheritt, men kom ikke ret langt ind i Chicago - som jeg nu må læse i mindre bidder. Tror nu ikke, den bliver ringere af den grund. Den tegner i hvert fald godt :-)

    SvarSlet
  11. >Grønlandspost
    Tak - det syntes vi egentlig også selv. Og hold da op, hvor vi nødt det begge to!

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!