11.2.10

Brændsel på længselsbålet



Det er ingen hemmelighed, at jeg er endog særdeles glad for Amazon.
Det er heller ingen hemmelighed, at jeg glæder mig, som kun en biolog, naturelsker og darwinist kan glæde sig, til at opleve Galápagos-øerne.
Derfor var det som at hælde en brændbar væske på et allerede lystigt flammende bål, da jeg forleden med posten modtog Paul D. Stewarts fabelagtige bog om de fortryllede øer


Stewart er ikke bare prisbelønnet BBC-fotograf (måske har du set noget af hans arbejde i de tre BBC-udsendelser om Galápagos, da DR2 viste dem på en temalørdag i januar?), han er også en superb skribent. Hans skrivestil matcher i den grad billederne og lader ordene danne masser af billeder i sig selv - hvad der blot får mig til at længes endnu mere efter selv at stifte fysisk bekendtskab med disse berømte øer.


En af mine helte, evolutionsteoretikeren Richard Dawkins, har skrevet forordet og han sparer ikke på rosen. Det er der god grund til, for her er virkelig tale om en bog, som jeg vil kæmpe med næb og kløer for at få plads til i vores (desværre temmelig) pladsbegrænsede skibsbibliotek.

6 kommentarer:

  1. Å ja, jeg har også altid drømt om Galápagos med aldrig været der. Du må love mig at skrive om besøget på et eller andet tidspunkt.

    SvarSlet
  2. Det er et sted, der bare emmer af eventyr og spænding; jeg vil virkelig gerne helt derned - ned igennem Patagonien, Ecaudaor og et smut til Galapagos-øerne. Det bliver ikke i år desværre - men det står højt på ønskelisten!

    Kan det ikke blive noget med at I hver især får tildelt et antal bøger? Ellers må du anskaffe dig en Kindle - den fylder jo intet og kan have en masse bøger lagret!

    SvarSlet
  3. Det lyder som en skøn bog, Lotte - og tænk at opleve Galapagos-øerne selv. Det må være fantastisk!

    SvarSlet
  4. Mht plads ombord: I skal efter al sandsynlighed have en computer med, ikk'? Hvor meget plads kunne spares ved at have visse bøger med som e-books, og hvor ligger balancepunktet med hensyn til irritationsmomenter ved disse? Hvor meget kunne man finde sig i at downloade ved behov?
    Og hvad kan lade sig gøre?

    SvarSlet
  5. Der ser dejligt og fantastisk ud...God aften fra lavendel

    SvarSlet
  6. Galapagos-øerne har også altid facineret mig. Min søns søster har været der og lagt de mest vidunderlige billeder ind på hendes side på facebook. Bogen ser fantastisk ud, måske en god gave til sønikes søster. God aften til dig, Lotte:-)

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!