4.3.10

Både i Bella


I går strøg jeg efter arbejde afsted med metroen for at mødes med kæresten ude på Amager, hvor vi havde aftalt "at messe" lidt sammen. Vi havde for nogle uger siden rekvireret et katalog hos en leverandør af bl.a. elpaneler og watermakers, og han havde sendt et par fribilletter med til bådmessen, som finder sted i Bellacenter i denne uge. Jeg ved ikke, om vi var taget derud, hvis vi selv skulle have betalt, for vi var der også i 2008 og 2006 (messen har hidtil kun været afholdt hvert andet år, men fremover bliver det hvert år), men nu havde vi lejligheden til at komme ud og tale med leverandørerne af nogle af de produkter, som vi overvejer at investere i. Bl.a. havde vi behov for at få kastet lys over, hvori forskellen på kortplotterne fra Northstar og Simrad ligger (det viste sig primært at være i navnet!), og hvad med Lowrance? Der var god hjælp at hente på NAVICOs stand, men vi har dog ikke besluttet noget endeligt endnu. I virkeligheden er kortplotteren ikke altafgørende for os - man kan vel nærmest sige, at den er mere på nice to have-listen end på nead to have-listen.

Efter at have været der for tredje gang, kan jeg konstatere, at det stort set er de samme udstillere år efter år, med nogle få undtagelser. Men da mange af dem er nogle, som vi handler hos over nettet, er det rigtig rart at at  bruge messen til at se nogle af tingene i 3D, spørge om detaljer og lade sig inspirere. Vi havde ikke pungen oppe af lommen en eneste gang - til gengæld kom vi hjem med en frisk forsyning af kataloger og lidt svar på nogle af de spørgsmål vi havde. Bl.a. fik vi bekræftet, at signalet fra den trådløse sender hos TackTicks produkter IKKE kan gå gennem et stålskrog som på vores båd - så vi er glade for, at vi ikke nåede at købe!

Det sjove ved sådan en messe er også, at vi ikke kan gå ret langt uden at falde i snak med nogen vi kender. Til gengæld lykkedes det os at være der i 2½ time samtidig med min bror, uden at vi opdagede hinanden. Han ringede, da han tog derfra, for at fortælle, at han havde ekstra billetter til messen, hvis vi var interesserede - men nu tror jeg, jeg har fået bådmesse nok for en rum tid.

2 kommentarer:

  1. Jeg har hørt at messer har det ligesom med buketter, de bliver ikke altid bedre med alderen.

    SvarSlet
  2. >Donald
    Måske er det ikke helt ved siden af :-)

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!