22.7.11

Tour de Au Revoir

Vi vinker til det infrarøde kamera på Experimentarium 
De sidste to uger har været überhektiske, men heldigvis af en karakter, som jeg ikke ville have undværet.
Først en uge i København med reception, barselvisit, besøg, kaffeaftaler, brunchaftaler og middagsaftaler, heldagstur i Experimentarium med niecebarnet, fyraftensøl, familietid, kanalrundfart og sushiorgie samt mange lange samtaler med mennesker, som står mig nær. Dertil indkøbstur i INCO og indløsning af en stak gavekort, som havde hobet sig op, og som ville nå at udløbe i løbet af de næste par år (hammam-massage i Sofiebadet, 2 x boghandel, Axel Music og mad hos BioMio).
Allerede efter den uge var jeg ved at være brugt, men fra hovedstaden gik turen - via et pitstop i Havbro hos gode venner - ufortrødent videre til Århus og endnu flere aftaler, som involverede kaffe, mad, hygge, leg, latter og snak. Samt en hel dag ved Vesterhavet som ren bonus. Det var ikke planlagt, men fristede så meget, at logistikpuslespil og aftalekalender måtte undergå en kreativ rokade, så jeg kunne få en dosis havgus.

Set i bakspejlet er jeg egentlig lidt forundret over, at det lod sig gøre at få det hele til at gå op på trods af, at jeg havde lagt min lille turne midt i ferietiden. Men det var nok meningen, at det skulle lykkes - for nu går der flere år, før jeg ser mange af dem. Tanken er først for alvor ved at synke ind nu, hvor jeg er tilbage i stilheden på fødeøen. Det er ikke helt til at fatte...

Nu hænger der tre maskinfulde tøj og kæmper for at tørre. Der er fuld knald på varmen, fordi monsunen ikke just indbyder til udendørs tøjtørring - men det skulle gerne nå at være klar til i morgen, hvor jeg igen pakker taskerne. Denne gang for at tage på road trip med min far.

1 kommentar:

  1. Så, snart ses vi då;). Kör försiktigt och väl mött!!
    Kram!

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!