13.11.11

Lysfest i Tivoli - Meningsfyldt tidsfordriv #3


Fredag d. 11. november åbnede Tivoli for julesæsonen. Men dagen inden var der Lysfest - generalprøven, hvor man kan komme med, hvis man er ansat (eller kender nogen som er) i et firma, der giver billetter til begivenheden, hvor alle forlystelser er gratis, når først man er inden for porten. Min bror havde billetter og inviterede. Jeg havde passet nevøen hele dagen og var med en god dosis racerbanebygning og Nintendospil derfor allerede i børnehoplagear - det blev ikke mindre af, at min bror og jeg tog en tur i Tivolis nyeste rædselsmaskine VERTIGO. 5G og udsigt til Københavns tage med hovedet nedad. Virkelig ikke for sarte sjæle! Men ellers var aftenen på børnenes præmisser og holdt i et mere moderat tempo, hvilket gav god tid til at nyde alle lysene. Og fuldmånen.







I år er juletemaet "Russisk Jul", som bl.a. inkluderer Tivoliversionen af Vasilij-katedralen og dansende bjørne med pakker i hænderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!