10.11.11

Tropisk julestemning - Meningsfyldt tidsfordriv #1

Jeg en tur til Københavns tropiske oase - og endte med at flette et botanisk julehjerte under palmerne. Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor der lige nu er en overvægt af røde og hvide blomster i væksthusene. Lidt violette, gule og lyserøde fandt jeg også, men julehjertefarverne var de dominerende.
Et par timer i den fugtige varme under palmernes løv virker som en mental vitaminindsprøjtning. Jeg bliver aldrig træt af at komme der, men Palmehuset kan især anbefales på dage, hvor vejret ikke indbyder særlig meget til udendørs aktiviteter. På en råkold novemberdag for eksempel.


Praktisk info
På denne årstid (1/10-30/4) har Botanisk Have åbent tirsdag-søndag fra 8.30 til 16.00. Palmehuset er åbent fra 10.00 til 15.00.
Der er gratis entré alle dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!