1.12.11

Bedstemorassistance - Meningsfyldt tidsfordriv #8

Tirsdag drog jeg nordpå for sammen med min mor at besøge min bedstemor. Når man har blot en mikroskopisk tåget rest af sit syn i behold og dertil er dårligt gående, er der desværre rigtig mange ting, som er svære at gøre. Altså har vi brugt dagene i Vendsyssel på at afrime fryser, sortere madvarer, rengøre spisekammer, vaske gardiner og den slags, som den gamle dame ikke længere selv kan. Vejret har ikke indbudt til ret meget arbejde i haven, men der er jo tørvejr i drivhuset, så i dag fik jeg givet vinen og roserne derinde en omgang med beskærersaksen. 




Ud røg også de sørgelige rester af sæsonens tomatplanter - da årets sidste tomat var plukket. Jeg kan ikke dokumentere høsten, for den ligger for længst i bedstemors mave, men vi var enige om, at det da var meget godt gået sådan at kunne høste tomat i december!

Der er virkelig noget ved at hjælpe et menneske, som er så taknemmeligt - men det har nu ikke været ren arbejdslejr, vi har også haft tid til at nyde varmen fra brændeovnen, kæle for katten, have besøg, spise (en masse) nystegte æbleskiver og shoppe lidt julegaver.
Det har været nogle gode dage her i det mørke nord. Og det tror jeg også, min bedstemor synes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!