7.3.12

Stærke svagheder



Det kan godt være, jeg i perioder (som så mange andre (kvinder)) er plaget af en sød tand; til gengæld er den så også stærk!
For tiden er favoritten indonesiske ingefærkarameller - skarpt forfulgt af thailandske tamarindbolcher med chili. Begge dele giver en god efterbrænder i mundhulen og kan altså ikke anbefales til mennesker med sarte smagsløg. Jeg bilder mig ind, at de trods alt er lidt sundere end Matadormix, men det kan sikkert diskuteres.

Begge slags godter fås hos flere af de asiatiske supermarkeder her i Kbh, mens ingefærbonbons også fås hos en del af de kulørte kiosker rundt omkring. Prisen ligger på hhv. ca. 12 kr. og ca. 18 kr.

5 kommentarer:

  1. Nej hvor pudsigt, tamarind balls kender jeg kun fra min Jamaicanske familie. Jeg troede det var en West Indian specialitet; under alle omstaendigheder smager de godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvem der har "opfundet" dem, skal jeg ikke kunne sige - men jeg vil tro, man kan købe forskellige afarter i de dele af verden, hvor der vokser tamarind.

      Slet
  2. Jeps. "Ting Ting Jahe" er super :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare en skam at kiloprisen er så høj! (Eller måske meget godt, ellers ville jeg spise for mange...) Men jeg har til min store fryd lige fundet ud af, at man kan nøjes med at give 8 kr. æsken, hvis man forvilder sig ind til Kakshidi Food Import på Flæsketorvet :-)

      Slet
  3. Der ryger altid ginger candy i kurven, når jeg er i Den kinesiske købmand på Nørrevold - dem er jeg nemlig også vild med ;-)

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!