18.7.08

Kuldregnede planer

Liselotte bander over regnen. Det gør jeg også. Den oprindelige plan med at bruge en del af weekenden på at få malet de trængende partier på fribordet i styrbord side skred, da jeg opdagede det utætte koøje i går. Nu skrider både maleprojekt og ompakning af koøjet pga. regnen. DMI varsler zigzagløb mellem bygerne lige frem til tirsdag og lige nu er himlen tung af regn og alting er vådt. Suk!
Hvorfor har vi ikke bare en lille jolle, der kan opbevares indendørs, uden at det koster spidsen af en jetjager?

(Jeg er SÅ glad for, at jeg har valgt at udskyde min ferie til en periode med mere gunstigt vejr!!!)

5 kommentarer:

  1. Det er jeg også :D
    Hvis du sejler forbi vores sommerhus, så husk at vinke, eller kast anker og svøm.

    SvarSlet
  2. For statistikkens skyld (eller rettere for sin egen skyld) kunne man jo fordele ferieinvesteringen i flere perioder. Statistisk set er der mindre regn i Maj, men den er ikke så varm, så derfor:
    1 uge i Maj,
    1 uge i Juni og
    1 uge i Juli

    Men desværre er de fleste jo bundet til at holde ferie i Juli.

    SvarSlet
  3. Sister, jeg skal nok vinke :-) Men der kommer til at gå en del måneder endnu, før båden overhovedet kommer tilbage i vandet.

    Donald, du har så ret. Og da jeg heldigvis ikke er bundet, har jeg besluttet at vente med at holde ferie. Jeg har end ikke fastlagt ugerne endnu. Måske man skulle snuppe lidt i august og også gemme lidt til vinter, hvor man nok kommer til at trænge...

    SvarSlet
  4. I den senere tid har jeg tænkt over, om sommervejret har forskudt sig, siden man for lææææænge siden indførte juli-ferien. Jeg har ingen statistikker, men jeg husker mange skoleferier med et vejr som det, vi har lige nu, mens det det gode vejr begyndte sammen med skolen, og studiestarter i september husker jeg i strålende sol. Septembers himmel er så blå ... og det har jeg tænkt mig at nyde i fulde drag - HELE måneden, for jeg har heller ikke holdt ferie endnu - HA!

    Men det er nu alligevel synd for dem, der er nødt til at holde ferie i juli.

    SvarSlet
  5. Rasmine, jeg tror du har ret. Sidste års juli var storslem på nedbørsfronten og det orkede jeg bare ikke at bruge ferie på igen i år, så jeg gemmer, som du, ugerne til bedre tider :-)

    SvarSlet

Jeg vil gerne høre din mening og holder meget af kommentarer. Det er ikke altid, jeg er så hurtig til at svare på dem, som jeg ville ønske, men de bliver læst hver eneste én!